Stichting Albeda

Interim manager / verandermanager ict innovatie & projecten

Stichting Albeda

De opdracht­omschrijving


Als Senior Manager Innovatie & Projecten geef je leiding aan een team van zo’n tien medewerkers (architecten, projectmanagers en een product manager). Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van een actueel ICT producten en diensten portfolio dat aansluit op de behoeften van de gebruikers binnen Albeda en dat de realisatie van de strategische doelstellingen van Albeda ondersteunt. Je begrijpt de behoeften van Albeda, je bent op de hoogte van de relevante ontwikkelingen in de markt en je onderhoudt hiervoor een uitgebreid netwerk bij leveranciers en collega-onderwijsinstellingen.

Je bent verantwoordelijk voor alle service design activiteiten en voor een goede architectuur op basis waarvan de samenhang van processen, informatie, applicaties en ICT infrastructuur van Albeda wordt gewaarborgd. Verder ben je verantwoordelijk voor een excellente uitvoering van de projecten die nodig zijn om de ICT producten en diensten te realiseren of up-to-date te houden. Je maakt deel uit van het MT ICT en werkt nauw samen met je collega MT-leden (de manager Informatie- & Procesmanagement, de manager Service & Ondersteuning en de manager Infrastructuurbeheer).

Je bent een echte people manager en geeft je mensen richting, ruimte en verantwoordelijkheid. Maar je bent ook praktisch ingesteld en biedt je medewerkers inhoudelijke hulp en ondersteuning wanneer dat nodig is. Daarbij enthousiasmeer je zowel je eigen team als de rest van de organisatie voor de professionalisering die nodig is om de hoge ambities van Albeda waar te maken.

Naast het interim management zijn er twee veranderopdrachten:

  • Er zijn zowel m.b.t. tot de uitvoering van de projecten als de service design activiteiten een significant aantal verbetermogelijkheden gedefinieerd. Deze moeten verder worden uitgewerkt en projectmatig worden opgepakt zodat binnen enkele maanden de kwaliteit en efficiency significant stijgt.
  • Door het vertrek van de huidige manager Innovatie & Projecten ontstaat de gelegenheid om het gesprek te voeren over de manier waarop wij strategische vernieuwingen en projecten besturen en willen organiseren. Dit kan ook leiden tot een andere manier van organiseren van de stafdienst (met name voor de CIO Office achtige activiteiten: informatiemanagement, architectuur, projectmanagement en security). De interim / verander manager coördineert het gesprek hierover en werkt een voorstel uit op hoofdlijnen, zowel op organisatie- als procesniveau.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je bent een strategische en conceptuele denker en hebt ervaring met verandermanagement.
  • Je hebt meer dan 10 jaar project-, programma- en lijnmanagement ervaring in vergelijkbare functies
  • Je hebt brede kennis van actuele ontwikkelingen op het gebied van ICT
  • Je hebt een breed netwerk bij ICT leveranciers en bij voorkeur ook bij onderwijsinstellingen
  • Je hebt aantoonbaar hbo/wo werk- en denkniveau
  • Je bent Prince2 gecertificeerd; kennis van TOGAF is een pre

De Wensen

  • Je bent een echte people manager en zet medewerkers in hun kracht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox