Gemeente Breda

Interim afdelingshoofd voor de Afdeling Mobiliteit en Milieu

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Interim afdelingshoofd voor de Afdeling Mobiliteit en Milieu

Voor de afdeling Mobiliteit en Milieu zoeken wij voor 12 maanden een interim Afdelingshoofd.

Breda is een stad met ambitie. De komende decennia groeit Breda met grote stappen. We maken daarin echt een schaalsprong. Die ambitie wordt niet vanzelf realiteit. Leiderschap tonen en verantwoordelijkheid nemen is daarbij cruciaal.

Deze ambitie heeft ook impact op het gebied van mobiliteit en milieu, twee cruciale onderwerpen als het gaat om duurzame stedelijke ontwikkeling. Onderwerpen die je niet in je eentje kan vastpakken. Samen met de stad, andere overheden, onderwijs en bedrijfsleven werken we hard aan de totstandkoming van die schaalsprong.

Wat ga je doen?
Als afdelingshoofd geef je vorm aan de realisatie van onze ambitie. Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van twee teams van in totaal zo’n 40 medewerkers, met ieder hun eigen vakgebied.

Je bent verantwoordelijk voor het samen met je team vertalen van de ambities in concrete doelen en plannen. Door slimmer te organiseren, processen te verbeteren en te innoveren  bouw je aan succes. Ook als het grotere organisatieveranderingen met zich mee brengt. Je stuurt op de juiste inzet van mensen en middelen, en legt hierover verantwoording af aan directie en bestuur. Voor beiden ben je een stevige sparringpartner.

Ook ben je onderdeel van een MT, waarin je samen met je collega afdelingshoofden stuurt op de onderlinge samenhang van de verschillende beleidsonderwerpen die horen bij de ontwikkeling van onze stad. Je neemt daarin een pro-actieve rol en pakt uitdagingen samen met je collega’s op.

We zoeken een afdelingshoofd die kan verbinden en inspireren, die moedig is en hartelijk, pragmatisch en doelgericht. Iemand die durft te kiezen en die kan doorzetten als het moeilijk wordt. Met ervaring en deskundigheid in publieke organisaties en organisatie ontwikkeling.

Je bent 32-36 uur per week beschikbaar.

De afdeling Mobiliteit en Milieu is verantwoordelijk voor de beleidsthema’s mobiliteit, groen en water en milieu in de ontwikkelopgave en het functioneren van de stad en de regio. De afdeling bestaat uit hoog opgeleide mensen met een enorm enthousiasme voor hun vak en de stad. En zoeken daarbij zowel intern als extern samenwerking met alle mogelijke betrokkenen.
We ontwikkelen niet alleen beleid op deze thema’s maar vertalen dat ook naar thematische uitvoeringsprogramma’s. Daarnaast zijn we opdrachtgever in projecten en verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie


De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal een afgeronde WO opleiding (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als manager. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als manager. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal 5 jaar ervaring als manager. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft kennis van organisatieontwikkeling. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft kennis van organisatieontwikkeling (0 Punten)kandidaat heeft geen kennis van organisatieontwikkeling (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding in de richting van Organisatiekunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde, of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft een afgeronde WO opleiding in de richting van Organisatiekunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde, of vergelijkbaar. (20 Punten)kandidaat heeft geen afgeronde WO opleiding in de richting van Organisatiekunde, Bestuurskunde, Bedrijfskunde, of vergelijkbaar. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als manager in publieke organisatie.Keuzemogelijkhedenmeer dan 5 jaar ervaring als manager in publieke organisatie (15 Punten)3-5- jaar ervaring als manager in publieke organisatie (10 Punten)0-3 jaar ervaring als manager in publieke organisatie (0 Punten)
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. -Kunnen verbinden -Doelgericht -OplossingsgerichtKeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (25 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (15 Punten)Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox