Gemeente Altena

Integraal vergunningverlener

Gemeente Altena

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Omgevingsdiensten
  • 01 december 2021

  • 31 mei 2022

De opdracht­omschrijving

Voor het cluster Vergunningen zoekt het team Publiek & Vergunningen tijdelijk een:
                                                            Integraal vergunningverlener
                                                            voor 24 - 36 uur per week (periode 6 maanden met optie tot verlening)


Wat ga je doen als integraal vergunningverlener?
Je bent de casemanager voor alle aanvragen op het gebied van integrale vergunningverlening.
Het accent in de functie ligt bij het integraal behandelen van aanvragen omgevingsvergunning en initiatiefplannen. Je fungeert als contactpersoon voor de aanvrager en verstrekt informatie. Je toetst zowel de reguliere als de uitgebreide Wabo-aanvragen op alle relevante wetgeving, waaronder de bestemmingsplantoets. Je verzamelt adviezen van interne en externe partners. Samen met jouw collega’s van vergunningverlening ben je verantwoordelijk voor de procesbewaking, de administratieve afhandeling, het opstellen van beschikkingen en berekenen van de leges.


Wie zoeken wij?
Je bent gedreven en handelt vanuit de behoefte van de samenleving en de door het bestuur geformuleerde doelen. Je bent zelfstandig maar kan goed functioneren in teamverband en diverse samenwerkingsverbanden.  Je houdt het overzicht op de workflow, weet daarbij prioriteiten te stellen en de juiste collega’s te betrekken. Je draagt bij aan het zoeken naar oplossingen bij knelpunten. Je bent positief-kritisch en je laat je niet uit het veld slaan.


Team Publiek & Vergunningen
“Door de komst van de Omgevingswet is het vak vergunningverlening in ontwikkeling. Vind je het leuk om deze verandering te omarmen, te denken in mogelijkheden en daarmee aandacht te hebben voor de invulling van je eigen rol dan ben je in ons team op de juiste plek.”
Mia Groenenberg – Teammanager Publiek en Vergunningen


Wat breng je mee?
  • Je beschikt over een relevante, afgeronde Hbo-opleiding en/of aantoonbare kennis en affiniteit met relevante (toekomstige) wet- en regelgeving en bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en jurisprudentie;
  • Je beschikt over minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige functie bij een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en bent in staat om een goede dialoog te voeren met initiatiefnemers;
  • Je kunt goed inspelen op de aanvraag door mee te denken met onze inwoners, bedrijven en jouw collega’s;
  • Je werkt planmatig en bent sterk in bewaken van wettelijk- en adviestermijnen;
  • Je werkt op basis van feiten en bent accuraat. Het opstellen van verleningen of weigeringen van vergunningen gaat jou moeiteloos af.
  • Je hebt een flexibele en positieve instelling, je denkt in mogelijkheden, je hebt lef om initiatief te nemen;
  • Je kunt goed samenwerken, in een team, met andere collegae en netwerkpartners;
  • Je ondersteunt verandering en vernieuwing en past je aan een veranderende omgeving, verantwoordelijkheden en werkwijzen;
  • Je bent van onbesproken gedrag, betrouwbaar en 100% integer.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft een relevante afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bijv. op het gebied van ruimtelijke ordening, bouwkunde of soortgelijk). Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft juridische kennis op het gebied van integrale vergunningverlening. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is beschikbaar voor 24 - 36 uur per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven
  • Kandidaat is in staat uiterlijk op 1 januari 2022 (of zoveel eerder als mogelijk) te starten met de opdracht.
  • Kandidaat beschikt over 1 over meer referenties voor zijn of haar werkzaamheden als integraal vergunningverlener binnen een gemeente of andere overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprekKeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat is in staat zelfstandig en planmatig te werken. Dit moet blijken uit het gesprek.KeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)
  • Kandidaat heeft recente ervaring in een functie als integraal vergunningverlener bij een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.Keuzemogelijkheden1 jaar of minder ervaring (1 Punten)2 jaar ervaring (2 Punten)3 jaar ervaring (3 Punten)4 jaar ervaring (4 Punten)5 jaar of meer ervaring (5 Punten)
  • Kandidaat kan denken in oplossingen en mogelijkheden. Dit moet blijken uit het gesprek. KeuzemogelijkhedenKeuzemogelijkhedenUitstekend (3 Punten)Goed (2 Punten)Matig (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox