gemeente Utrecht

Inkoper ruimte

gemeente Utrecht

  • max €95 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 21 februari 2024

  • 01 oktober 2024

De opdracht­omschrijving

Korte beschrijving speelveld
Gemeente Utrecht koopt jaarlijks diverse zaken in voor circa 600 miljoen euro. De spend van Ruimte
bedraagt per jaar circa 100 miljoen euro bij bijna 1.600 verschillende leveranciers. Jaarlijks zijn er
tientallen aanbestedingen en worden zo’n 8.500 bestellingen geplaatst. Mede omdat de omvang en de
diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Onze doelen zijn
allereerst dat we de goede dingen kopen die passen bij onze behoefte en ambities, waaronder social
return on investment (SROI) en maatschappelijk verantwoord inkopen (MVOI).

Het werkveld van Ruimte is hoog dynamisch en zeer divers en kent een grote diversiteit aan
aanbestedingen zoals; het herstel van de Catharijnesingel, de ontwikkeling van een nieuwe wijk
zoals Leidsche Rijn of de Merwedekanaalzone, energiebesparende maatregelen of bodem- en
archeologische onderzoeken. Als inkoper Ruimte ben jij het eerste aanspreekpunt als er een
inkoopbehoefte ontstaat bij Ruimte. Je voert inkoopopdrachten uit (van inkoopbehoefte t/m contract)
voor opdrachten onder de Europese drempel. Je initieert, samen met de andere inkopers,
ontwikkelingen en nieuwe concepten binnen het team en bent onder meer alert op de vernieuwingen
binnen je aandachtsgebied.

Je taken zijn:

• Alle meervoudige onderhandse aanbestedingen zelfstandig begeleiden. Dit zijn zowel
diensten, leveringen als werken;
• Het voorbereiden van de Nationale/Europese aanbestedingen;
• Ondersteuning bieden aan aanvragers en bestellers;
• Het geven van (gevraagd en ongevraagd) inkoopadviezen aan projectleiders en
management;
• Een actieve rol innemen in de verbetering van het inkoopproces. Dit doe je o.a. door Inkoop
op de kaart zetten en de inkoopregels actief kenbaar maken binnen de organisatie;
• Inkoopopdrachten en bestellingen controleren en goedkeuren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Je beschikt over een NEVI-diploma of vergelijkbaar:
  • Je hebt ervaring binnen het publieke domein:
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Aantal jaren aantoonbare ervaring met onderhandse aanbestedingen: - 0 tot 2 jaar - 2 tot 8 jaar - Meer dan 8 jaar
  • Beschrijf kort en bondig jouw werkervaring als inkoper binnen het publieke domein. Geef voorbeelden wat je hebt ingekocht en wat jouw rol was.
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox