Provincie Groningen

Inkoopstrateeg ICT

Provincie Groningen

  • geen max tarief

  • Groningen

  • 8 uur per week

  • Inkoop
  • 21 november 2022

  • 21 augustus 2023

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
De provincie Groningen heeft hoge ambities. Per jaar kopen we voor ca. € 100.000.000,- in. Een groot deel hiervan besteden we aan de aanleg en het onderhoud van wegen, kanalen en kunstwerken, maar we kopen bijvoorbeeld ook facilitaire producten en ICT-middelen in. Hiermee kunnen we een grote bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld. De komende jaren zullen dan ook in het teken staan van Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeverschap en Inkopen.

Er komen veel (Europese) aanbestedingen op ons af vanuit het uitvoeringsprogramma Groningse Digitaliseringsstrategie én vanwege 'achterstallig onderhoud' (Continuous Service Improvement, Application Lifecyclemanagement). Kan met de huidige vaste bezetting vanuit Team Inkoop niet worden uitgevoerd. Om het juiste resultaat neer te zetten zijn we daarom extra kennis, kunde en capaciteit nodig op tactisch- / strategisch niveau. Hiermee anticiperen we op eventuele doelmatigheid- en rechtmatigheidsrisico's.

Wat vragen wij?
Als inkoopstrateeg ICT bij het team Subsidies & Inkoop van de provincie Groningen ben jij dé strategische adviseur voor inkoop en aanbestedingen op ICT gebied. Je werkt in deze rol nauw samen met de teamleiders ICT en de (senior) inkoopadviseurs.

Op basis van analyses, kennis van de processen bij onze interne klanten en het beoogde doel van de aanbesteding geef je advies op maat met betrekking tot marktoriëntaties, aanbestedingen en contractmanagement. We streven naar een programmatische aanpak van de aanbestedingen op ICT-vlak, dus het is van groot belang dat je in staat bent om overzicht te houden.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Analytisch;
  • Pragmatisch;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit;
  • Integer;
  • Klantgericht;
  • Doelgericht;
  • Oplossingsgericht;
  • Omgevingssensitief.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 12.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 november 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 november 2022, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op WO master niveau;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met advisering bij overheidsaanbestedingen;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het aanbestedingsrecht (Aanbestedingswet 2012) en de Gids Proportionaliteit;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met advisering bij overheidsaanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met publieke inkoop en Europese aanbestedingen op het gebied van ICT in een overheidsorganisatie en de advisering hierover op managementniveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2022.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox