Gemeente Heerenveen

Inkoopadviseurs

Gemeente Heerenveen

De opdracht­omschrijving

Ben jij een ervaren inkoopadviseur die graag impact wil maken op de inkoopprocessen van een ambitieuze gemeente? Wij zoeken meerdere inkoopadviseurs voor in totaal 48 uur per week. En wil je jouw expertise inzetten voor (Europese) aanbestedingen?  Dan ligt er een uitdagende opdracht voor je klaar.

De gemeente Heerenveen zoekt ervaren inkoopprofessionals die (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert.

 

Verantwoordelijkheden

  • Begeleidt op alle gemeentelijk terreinen (Europese) aanbestedingsprocedures en inkoopacties conform het gemeentelijke inkoopbeleid en wet- en regelgeving, inclusief duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie. Je doet dit vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussenin;
  • Handelt de aanbestedingen en inkoopacties volledig digitaal af in TenderNed;
  • Geeft gevraagd en ongevraagd (algemeen) inkoopadvies;
  • Ondersteunt bij de spendanalyse en voorcontrole voor de rechtmatigheidstoets;
  • Stelt aanbestedingsstukken op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Zorgt er voor dat er doelmatig en rechtmatig wordt aanbesteed;
  • Bewaakt de voortgang van het aanbestedingsproces.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente en aantoonbare ervaring met het begeleiden van inkoop- en (europese) aanbestedingstrajecten binnen een gemeentelijke (of vergelijkbare) context.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese aanbestedingsregels. Dit blijkt uit de cv.
  • De kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau aangevuld met vakgerichte cursussen/opleidingen.
  • De kandidaat is in het bezit van Nevi 1.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met Tenderned inclusief de volledige digitale afhandeling van aanbestedingen via Tenderned.
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met spendanalyses.

De Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring met duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 september 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox