gemeente Leidschendam-Voorburg

Inkoopadviseur

gemeente Leidschendam-Voorburg

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 05 december 2025

  • 05 juli 2026

De opdracht­omschrijving

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 78.000 inwoners. We werken met zo’n 750 Zelfstandig uitvoer mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 80 medewerkers.

Opdracht
Het uitvoeren van aanbestedingen van leveringen, diensten en werken met daarbij de volgende werkzaamheden:

  • Zelfstandig adviseren over verschillende inkoopvraagstukken aan de interne klant;
  • Adviseren over aanbestedingsprocedures en passende contractvormen;
  • Het opstellen van aanbestedingen in Mercell Source-to-Contract. Onder het opstellen valt het aanmaken van aanbestedingsdocumenten, beoordelingssheets, (raam)overeenkomsten, publicatieteksten, proces-verbalen van opening, gunningadviezen en afwijzings- en gunningbrieven. Het begeleiden van aanbestedingen, inclusief het coördineren van het aanbestedingsproces, het bewaken van planningen, het ondersteunen van betrokkenen en het verzorgen van de communicatie gedurende het gehele traject.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad
  • 2. Een aantoonbaar afgeronde opleiding Nevi 2 of aantoonbaar vergelijkbaar middels een toelichting
  • 3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige aanbestedingen
  • 4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 2 Europese aanbestedingen, licht dit duidelijk toe in het cv

De Wensen

  • 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur bij een (semi) overheid
  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesbegeleiding van Europese aanbestedingstrajecten, benoem dit duidelijk in het cv
  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper met het aanbesteden van (civiele) werken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox