Tilburg University

Inhuur beleidsadviseur vastgoed en campusontwikkeling/gebiedsontwikkelaar

Tilburg University

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
De opdrachtgever is de afdeling Policy, Innovation & Development (PID), onderdeel van de divisie Facility Services. De afdeling PID bestaat uit 8 medewerkers en 1 leidinggevende.

Opdracht- en functieomschrijving
Deze specifieke uitvraag richt zich op tijdelijke vervangende capaciteit van de beleidsadviseurs vastgoed- en campusontwikkeling binnen het team Policy, Innovation & Development. Als beleidsadviseur beschouw, analyseer, begeleid en adviseer je over (complexe) vastgoed- en huisvestingsvraagstukken.

Taken & werkzaamheden

  • Acteren op veranderende ruimtebehoeftes van onze community of bij relevante interne en externe ontwikkelingen

  • Opstellen, bewaken en actualiseren van het LTHP (lopend project). De beleidsadviseur fungeert als programma manager

  • Vertalen van nieuwe initiatieven met huisvestingsbehoefte naar concrete projectopdrachten, inclusief bijdragen aan formulering projectmandaat (Prince2)

  • Uitvoeren van haalbaarheidsonderzoeken om de levensvatbaarheid van nieuwe projecten te beoordelen

  • Fungeren als gesprekspartner voor faculteiten en divisies over campusstrategie, campusontwikkelingen en huisvestingsbehoeften

  • Overleggen met strategische partners over onderwerpen die de belangen van TiU raken, zoals studentenhuisvesting, gemeentelijke ontwikkelingen, sport en mobiliteit

  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming, inclusief het opstellen van beleidsnotities en rapportages

  • Beheren van huur- en verhuurcontracten vastgoed

  • Toewijzen van ruimte aan faculteiten en divisies op basis van beschikbare ruimtenormeringen

Ondersteuning projectinitiatie & -ontwikkeling

  • Uitvoeren van projectgebonden taken van uiteenlopende aard

  • Verregaand zelfstandig uitvoeren van beleidsprojecten onder leiding van opdrachtgever

  • Nader definiëren/specificeren van vraagstukken waarvan de vraagstelling onvoldoende helder is

  • Deelnemen aan divisie-overstijgende programma's/projecten/werkgroepen

Administratieve taken

  • Organiseren, mede voorbereiden en bijwonen van vergaderingen

  • Uitwerken van verslagen voor stuur- en projectgroepen

  • Uitvoeren van acties naar aanleiding van vergaderingen, inclusief het uitzetten van acties bij anderen

  • (Mede)opstellen van beleidsnotities op diverse vlakken

  • Opstellen en actualiseren van huur- en verhuurcontracten vastgoed

  • Beheren van beleids- en projectdocumentatie in Teams

  • Uitvoeren van alle niet nader gespecificeerde handelingen nodig om taken goed samen te vervullen

  • Opstellen van rapportages uit Planon en toekomstige smarttools omtrent ruimtebezetting voor managementinformatie

  • Opstellen van processen en procedures rondom het beheer van vastgoed- en huisvestingsgerelateerde onderwerpen

Planningsactiviteiten

  • Mee opstellen van plannen van aanpak (PvA's) met doorlooptijden

  • Actualisatie van PvA's

  • Participeren in onderzoeken ten behoeve van de strategische vastgoedvisie

Competenties

  • Je bent een verbinder die mensen samenbrengt en draagvlak creëert, zelfs wanneer belangen uiteenlopen

  • Proactief, communicatief en resultaatgericht zijn belangrijke eigenschappen van jou

  • Je kunt strategisch meedenken en complexe vastgoedvraagstukken helder overbrengen en vertalen in waardevolle adviezen

  • Je hebt affiniteit met het analyseren van relevante data

  • Je kunt business cases met scenario-analyses opstellen voor vastgoedvraagstukken op zowel campus- als gebouwniveau, waaronder nieuwbouw, vernieuwbouw, renovatie, herinrichting, herhuisvesting, verkoop en (ver)huur

  • Je bent overtuigend in gesprekken met diverse stakeholders en kunt goed omgaan met tegengestelde belangen

  • Je beschikt over organisatiesensitiviteit voor de dynamiek in de universitaire organisatie met complexe processen, gaat hier flexibel mee om en bent een echte netwerker

  • Je kunt je makkelijk inleven in verschillende mensen en situaties, bent een innemende gesprekspartner op alle niveaus, maar staat waar nodig ook stevig in je schoenen

  • Je werkt goed zelfstandig, maar bent ook een prettige collega om mee samen te werken in teamverband

  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift (minimaal CEFR C1-niveau)

De Eisen

  • Kandidaat wordt uitgeleend onder een arbeidsovereenkomst en is geen zelfstandige of ZZP'er.
  • Kandidaat beschikt over WO/HBO denk- en werkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding in Real Estate Management of een andere passende studie.

De Wensen

  • Hoeveel jaar relevante werkervaring heeft uw kandidaat als beleidsadviseur vastgoed en campusontwikkeling of gelijkwaardige functie   - 5 jaar - Tussen 5 jaar en 7 jaar - Meer dan 7 jaar
  • Hoeveel jaar werkervaring heeft uw kandidaat met vergelijkbare werkzaamheden binnen een complexe, bestuurlijke omgeving met veel stakeholders?   - Geen ervaring - 0 tot 3 jaar - 3 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar
  • Hoeveel uur per week is uw kandidaat beschikbaar? - 32 uur - Tussen 32 en 36 uur - Meer dan 36 uur

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 mei 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox