Gemeente Amsterdam

Informatie Architect IV

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving 
Informatie architect voor domein Dienstverlening


Werkzaamheden

  • Het invulling geven aan de rol van informatie-architect voor het domein Dienstverlening, mede in samenhang met de andere domeinen en thema's
  • Het meewerken aan projecten, onder meer door het opstellen van project start architecturen en architectuuradviezen
  • Het afgestemd houden van ontwikkelde architecturen met relevante projecten (en hun project-architecturen)
    • Validatie op samenhang en bruikbaarheid voor projecten
    • Communicatie en afstemming met projectteams, opdrachtgevers
  • Proactief ondersteunen van het accountteam Dienstverlening bestaande uit informatiemanager, informatieanalist, demand manager en Applicatie Portfolio Manager
  • Bijdrage aan de ontwikkeling van Gemeente Amsterdam-brede standaards voor de enterprise, proces- en informatie-architectuur
  • Realisatie van de samenhang tussen de doelen van de Gemeente Amsterdam en specifiek directie Dienstverlening en de bedrijfsprocessen met de opzet en werking van de informatievoorziening door het ontwerp van een passend en realistisch model voor de informatiearchitectuur
  • Borging van de samenhang door standaards voor de ontwikkeling, het beheer en de evaluatie van de informatiearchitectuur



Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/



 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Informatie Architectuur en Domeinarchitecturen.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met  modelleren in Archimatevisualiseren van architectuurmodellen aan diverse doelgroepenhet opstellen van bedrijfs-, informatie- en technische architecturen
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met  het opstellen van domeinarchitecturenhet opstellen van een PSA, architectuuradviezen en architectuurnotities
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met Agile/Scrum IT en software ontwikkeling.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Danwel door een behaalde diploma en/of opgedane relevante werkervaring.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van gehanteerde standaarden en richtlijnen (GEMMA, BIO)de relevante wet- en regelgeving (AVG)methoden en technieken voor architectuur, zoals TOGAF, BIZBOK, GEA.
  • Geef in maximal 1 pagina aan waarom u als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht. Hieruit dient te blijken dat je over uitstekende Nederlandse schiftelijke vaardigheden beschikt.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met  mijn-omgevingen (portalen) en appsgebruik van architectuur modelleringtoolshet opstellen van beleid en plannen voor IV
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het domein Dienstverlening in een Multi- of Omnichannel omgeving (online, kantoren, telefonie, post, social media.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met  applicatie-integratieapplicatie portfolio managementmodelleren, ontwikkeling en het beheer van processen, gegevens en applicaties
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met overkoepelende onderwerpen zoals GDI, DigiD, eHerkenning, Machtigen, basisregistraties, Identity & access management, applicatie-integratie en security & privacy
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het uitvoeren van adviestrajecten.Dit dient duidelijk te blijken uit het cv d.m.v. gele arceringen en toegelicht in de motivatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox