gemeente Waterland

Hr medewerker

gemeente Waterland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Het team HR staat voor de nodige uitdagingen. De afgelopen tijd zijn wij geconfronteerd met (natuurlijk) verloop en verzuim. Ondertussen werken we hard om onze basis verder op orde te krijgen en om onze HR-dienstverlening te optimaliseren. Daarnaast hebben we te maken met de dagelijkse gang van zaken die gewoon doorgaat. Wij zijn op zoek naar een ervaren/senior HR Medewerker die ons 5 maanden kan ondersteunen, ter vervanging van onze vaste medewerker die door ziekte tijdelijk is uitgevallen.

Opdracht
Jij wordt een tijdelijke schakel in ons HR-team, dat bestaat uit 3 adviseurs (waarvan 1 met de rol van coördinator), een medewerker personeelsadministratie (jij) en een medewerker salarisadministratie, onder directe leiding van de gemeentesecretaris. Je bent direct operationeel inzetbaar, hebt allround ondersteunende HR-ervaring, werkt zelfstandig en houdt van aanpakken. Als tijdelijke HR Medewerker ben je ondersteunend aan de HR Adviseurs. Ideeën voor optimalisatie van onze HR administratie en processen zijn erg wenselijk. Je houdt je onder andere bezig met de volgende zaken:

  • Je ondersteunt bij alle primaire HR-taken, zoals het afhandelen van administratieve processen bij in-, door- en uitstroom, het verzorgen van correspondentie en het verwerken van (cao-gerelateerde) gegevens;
  • Je ondersteunt het werving & selectieproces, bijvoorbeeld door het plaatsen van vacatures en het uitnodigen van sollicitanten;
  • Je hebt een ondersteunende rol in het verzuimproces en de acties die voortvloeien uit de Wet Verbetering Poortwachter;
  • Je bent contactpersoon voor de arbodienst en het UWV;
  • Je stelt werkbeschrijvingen op van veelvoorkomende werkzaamheden en vertaalt nieuw beleid vanuit ons personeelshandboek en de cao naar werkbeschrijvingen;
  • Je beheert de vacature- en algemene HR mailbox;
  • Je organiseert en faciliteert bij (interne) trainingen, opleidingen en HR-gerelateerde activiteiten, zoals de ambtseed en jubilea;
  • Je signaleert en escaleert tijdig en waar nodig naar de HR-adviseurs, bijvoorbeeld bij einddata van contracten en jubilea.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau op het gebied van HRM;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als HR Medewerker;
  • Uiterlijk 1 april 2024 beschikbaar;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Kandidaat is bereid om alle werkuren op kantoor te werken;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR Medewerker;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente(lijke organisatie);
  • Aantoonbare kennis van en aantoonbare relevante werkervaring met de Wet Verbetering Poortwachter;
  • Aantoonbare actuele basiskennis arbeidsrecht;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox