Gemeente Zwolle
geen max tarief
Noord-Brabant
32 uur per week
01 januari 2024
31 maart 2024
De afdeling
Zwolle groeit en onze organisatie groeit mee. De afdeling HR speelt een cruciale rol bij de organisatieontwikkeling. We vertalen onze koers naar HR-strategie, - beleid en - uitvoering. Maken ons sterk om mensen te boeien en te binden die passen bij de ambities van de stad. En faciliteren dat iedereen zo vitaal mogelijk blijft, zich kan ontwikkelen én op de juiste plek zit om plezierig te werken.
Dat doen we met bijna 40 professionals op het gebied van organisatieontwikkeling, HR-beleid, HR-advies, arbeid-juridisch advies, Veiligheid & Arbo en loopbaanbegeleiding.
Opdracht: Interim HR-adviseur
Wegens een langere verlofperiode van een collega zoeken we tijdelijke vervanging.
Gezocht wordt een ervaren HR-professional die snel zelfstandig aan de slag kan binnen een dynamische gemeentelijke omgeving, Voor een tijdelijke periode van drie maanden met de optie op verlenging, zoeken wij een deskundige interim HR-adviseur om onze afdelingen Concernstaf, Inwonerszaken en Top-Services te ondersteunen. Je ondersteunt de afdelingshoofden en de teamleiders. Voor hen ben jij het eerste aanspreekpunt voor de HR dienstverlening.
De werkzaamheden
Je voert periodiek voortgangsgesprekken met jouw interne klanten. Veelal afdelingshoofden en soms met directieleden. Je hebt contact met de verschillende disciplines binnen HR.
Je adviseert bij het uitvoeren van het Strategisch Personeelsplan voor jouw portefeuille.
Je geeft gevraagd en ongevraagd advies rondom in-, door- en uitstroom, disciplinaire en herplaatsingstrajecten, verzuim en cultuur.
Je denkt mee in hoe we menskracht verbinden aan onze ambities.
Vanuit jouw aandachtsgebied en expertise lever je een bijdrage aan het wekelijkse HR-adviesoverleg.
Wat breng je mee?
Een afgeronde Hbo-opleiding HR, organisatie- of bedrijfskunde. Of een variant met HR component erin. Ofwel niveau verkregen door ervaring.
Aantoonbare ervaring binnen de gemeentelijke sector of vergelijkbare arbeidsvoorwaarden, zoals bij SGO's.
Uitstekende communicatievaardigheden en een gestructureerde manier van werken.
De ervaring om snel zelfstandig te werken. Je bent een self-starter en initieert gesprekken met jouw klanten. Je haalt de vraag op, scherpt deze waar nodig aan en zorgt voor juiste afhandeling in afstemming met jouw klant en het beleid.
Wat wij bieden
Een interim positie van 24-32 uur per week van 1 januari tot 1 april, met kans op verlenging.
Een kans om indirect bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke opgaven binnen een gemeentelijke organisatie.
Een professionele werkplek waar samenwerking en persoonlijke ontwikkeling centraal staan.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Dit ben jij
Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van HR, kent de actuele wet- en regelgeving en hebt ervaring binnen een complexe organisatie. Zowel strategisch, tactisch als operationeel.
Je communiceert makkelijk op elk niveau. Dat maakt je een fijne gesprekspartner en een vaardige adviseur. Je bent je bewust van de invloed die je kunt uitoefenen, hebt oog voor het grote geheel én de details en werkt goed georganiseerd en gestructureerd.
Je verbindt interne opdrachtgevers met onze afdeling. Als katalysator breng je ideeën en mensen samen. Je ziet, hoort, waardeert, hebt geen oordeel, haalt energie uit relaties en gunt anderen de wereld. We kunnen niet wachten tot je er bent.
Competenties
Dit bieden wij Het gaat om gemiddeld 24 uur per week voor in ieder geval 6 maanden met optie op verlenging.
De opdracht is ter vervanging van een collega die wegens sabbatical afwezig is voor de periode van een jaar.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox