Gemeente Amsterdam
max €115 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
01 september 2025
01 maart 2026
Opdrachtomschrijving
In de functie van Functioneel beheerder senior ben je medeverantwoordelijk voor de applicaties van de directie Onderwijs van Amsterdam. Een groot deel van je werkdag houd je je bezig met algemene ondersteuning, oplossen van issues in applicatie(s) en databases en Life Cycle Management (LCM) trajecten. Je handelt meldingen af, werkt samen met de andere functioneel beheerders en bent betrokken bij het onderhoud van meerdere databases en lopende projecten. Je test mee in nieuwe releases en je bent scherp op mogelijkheden waar verbeteringen doorgevoerd kunnen worden.
Werkzaamheden
- Je definieert zelfstandig benodigde acties voor het oplossen van incidenten;
- Zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden zoals; onderhoud van databases, verversen van data van testdatabases en herstructurering van autorisaties;
- Deelname aan project implementatie nieuwe applicaties en migratietraject;
- Opstellen van documentatie zoals gebruikersinformatie en testscenario’s en werkinstructies voor beheer of gebruiker;
- Mogelijkheden tot verbetering van de functionaliteiten signaleren.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
De directie Digitale Voorzieningen verzorgt de integrale levering van alle digitale producten en de infrastructurele diensten die de basis vormen voor IT. Belangrijke taken zijn de strategische en tactische regiefunctie op externe partners die IT-diensten verlenen aan de gemeente Amsterdam en het inkopen van nieuwe diensten en producten voor het hele i-domein. Naast regie op de uitbestede diensten, ontwikkelt deze directie voor de gemeente ook zelf software en verzorgt zij het functioneel beheer op alle applicaties die door de gemeente worden gebruikt. De directie zorgt de komende jaren voor de overgang naar op cloud gebaseerde diensten en de ontwikkeling en het beheer van onder andere het cloud- en het data platform. De directie Digitale voorzieningen bestaat uit ongeveer 450 medewerkers, verdeeld over 5 onderdelen.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox