RSD Kromme Rijn Heuvelrug
max €80 per uur
Utrecht
36 uur per week
30 september 2025
31 december 2025
Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.
Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!
Opdracht
Als Regisseur Inkomen zorg je ervoor dat uitkeringen en minimaregelingen op tijd en correct worden uitbetaald. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners met een uitkering. Je luistert naar hun verhaal en probeert hen zo goed mogelijk te helpen, bijvoorbeeld door uitleg te geven over de uitkering. Soms hebben inwoners meer hulp nodig, dan verwijs je de inwoner naar de juiste hulpverlener.Je kijkt dus niet alleen naar de cijfers, maar je bent ook echt geïnteresseerd in de inwoner. Bij het recht op een uitkering horen ook verplichtingen. Je legt de inwoner uit wat er van hem verwacht wordt en spreekt hen ook aan op zijn of haar verantwoordelijkheid. Als Regisseur Inkomen werk je nauw samen met collega’s van andere afdelingen, zoals Werk, Activering, Inburgering, Terugvordering en Verhaal, en Schulddienstverlening. Ook heb je regelmatig contact met netwerkpartners.
Concreet ga jij:
- De uitkeringen aanpassen of beëindigen als er bijvoorbeeld inkomsten zijn, de inwoner de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, de gezinssituatie wijzigt of als er beslag gelegd wordt;
- Aanvragen beoordelen en afhandelen van bijvoorbeeld de Bijzondere Bijstand, minimaregelingen en uitstroompremies;
- De inwoner actief informeren en ben je daarnaast het aanspreekpunt voor de inwoner bij vragen. Je denkt met de inwoner mee en zoekt samen met de inwoner naar een passende oplossing voor zijn of haar vragen;
- Regelmatig contact onderhouden met netwerkpartners, waarbij je hen adviseert en meedenkt in complexe situaties waar inkomen vaak de sleutel tot succes is. Daarnaast informeer je ook bij netwerkpartners naar de mogelijkheden als inwoners een andere vraag hebben die geen betrekking heeft op de uitkering.
Competenties
Naast de ruimte kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het belangrijk dat je flexibel kunt zijn, creatief, collegiaal en analytisch.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 3 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 1 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox