gemeente Utrecht

Assistent teamleider vergunningen

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Korte beschrijving speelveld 

De afdeling Vergunningen staat voor het reguleren van de openbare ruimte en bebouwde omgeving met vergunningverlening die goed handhaafbaar is. 

Met ruim 150 medewerkers draagt Vergunningen bij aan veiligheid, gezondheid, leefbaarheid en ordening van de gemeente Utrecht. Naast integraal en vraaggericht werken borgen en verbeteren we constant een goede publieke dienstverlening. 

In Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn alle taken gebundeld op het terrein van vergunningverlening, toezicht en de handhaving. 
VTH bevat drie afdelingen die zich bezighouden met de primaire processen: Vergunningen, Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte. 

De huidige Strategisch Teamleiders hebben naast de dagelijkse leidinggevende taken ook de taak om diverse processen in te richten en te stroomlijnen. Daardoor is er de behoefte ontstaan aan de tijdelijke opvang van de begeleiding van de teams, Juridische Zaken, Openbare Ruimte/Evenementen in de ontwikkeling die het door gaat maken. 

Opdrachtomschrijving - taken 
-    Het begeleiden van werknemers bij het uitvoeren van de (nieuwe) werkprocessen;
-    Het begeleiden van medewerkers bij het onder controle krijgen van hun werkvoorraad;
-    Het implementeren van het managementdashboard;
-    Het inrichten van rapportagetools in RX Mission en afstemmen op de lopende processen;
-    Het ondersteunen van de strategisch teamleider bij vragen;
-    Het ondersteunen van de strategisch teamleider bij de operationele dagelijkse werkzaamheden;
-    Ondersteuning bieden aan het ontwikkelen en implementeren van beleid met betrekking tot vergunningen en inhoudelijke input geven aan de beleidsadviseur. Dit omvat het interpreteren van wet- en regelgeving, het adviseren van het management en het vertalen van beleidsdoelstellingen naar concrete acties voor de beleidsadviseur; 
-    Het inrichten, opstellen en analyseren van rapportages ten behoeve van de maandelijkse rapportages, begroting en legesverordening

Je bent in staat om vanuit een professionele werkhouding de gevraagde kwaliteit te leveren. Klantgerichtheid is jou op het lijf geschreven. Je bent niet alleen besluitvaardig maar je weet precies wanneer je zelfstandig beslissingen kunt nemen en wanneer je even ruggenspraak moet houden. Je bent uitermate nauwkeurig en weet je zowel mondeling als schriftelijk goed uit te drukken. Je bent een zelfstarter en kunt goed prioriteiten stellen. Je werkt graag in en voor een team.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten: 
Gesprekken zijn gepland vanaf 8 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. 

Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking. 

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp’ers niet toegestaan. 

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd. 
 

De Eisen

  • Is de kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over HBO of WO werk- en denkniveau.

De Wensen

  • Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider of leidinggevende. - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar
  • Beschrijf jouw werkervaring als projectleider/leidinggevende in het werkveld van vergunningsverlening. Wat was jouw rol?
  • Beschrijf je ervaring met het vullen, bijhouden en analyseren van management dashboard?
  • Met welk onderwerp heb je het meeste affiniteit? - Openbare Ruimte/Evenementen - Juridische Zaken
  • Je hebt kennis van RX Mission.
  • Beschrijf je affiniteit met het betreffende onderwerp.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox