Gemeente Alphen aan den Rijn

Financieel medewerker bedrijfsvoering

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners. En dat alles in een unieke combinatie van stad en landelijk gebied in het Groene Hart! Hier komen stedelijke en landelijke vraagstukken en uitdagingen samen en dat maakt Alphen aan de Rijn echt een bijzondere gemeente.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Je werkt vanuit een vakteam mat financials. Van daaruit zorg je ervoor dat de financiële huishouding van enkele teams uit het fysieke domein op orde blijft en voert verbeteracties door. Je borgt dat opdrachten juist worden vastgelegd, facturen via de goede route worden afgewikkeld en je stelt per team en over de verschillende beleidsvelden maandrapportages op over de status van de budgetten en bespreekt deze met de teamleiders en de sectormanager. Daarbij adviseer je gevraagd en ongevraagd over inrichtingsvraagstukken, rechtmatigheid, financiële voortgang e.d. Daarbij trek je samen op met de collega’s van team financiën.

Je voert drie keer per jaar een budgetoverleg (aansluitend op P&C proces) met iedere vakgroep om de behaalde resultaten te verwerken in rapportages. Je beheert de budgetten van de teams, onder andere door het aanmaken van verplichtingen, het maken van begrotingswijzigingen en het coderen van facturen in de juiste betaalroute. Je levert een bijdrage aan de planning- en controlcyclus door de noodzakelijke mutaties tijdig aan te leveren bij het team Financiën, inclusief de bijbehorende onderbouwing.

Verder houd je je bezig met het inzichtelijk maken van de voorgenomen mutaties in de reserves, de vooruit ontvangen subsidies, de vacatureruimte en de externe inhuur. Je verzorgt de afrekening van subsidies voor projecten, je verstuurt de verkoopfacturen en beheert de urenregistraties.

Competenties

  • Pragmatisch
  • Oplossingsgericht
  • Analytisch
  • Klantgerichtheid
  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Veranderbereidheid

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op 4 van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (is hybride werken mogelijk ja)

 

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding in financieel administratieve richting;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel medewerker;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel medewerker bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox