Gemeente Breda

Financieel medewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Financieel Medewerker

Ben jij blij als de cijfers op orde zijn en dit leidt tot een integrale en betrouwbare financiële administratie? Je vindt het belangrijk dat dit vanuit een goede samenwerking en een efficiënte manier gebeurt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Introductie
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.
In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg.

Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Je kunt je hier als financieel medewerker volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zo’n 50-tal collegae van de Financiële Administratie. Zo creëer jij samen met hen o.a. een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.

Wat ga je doen?
Samen met je team zorg je ervoor dat de financiële administratie van Gemeente Breda op orde is. Jij bent het inhoudelijke aanspreekpunt voor collega’s, financieel adviseurs en vak afdelingen als het gaat om financiële processen en juiste cijfers. Je draagt actief bij aan het verbeteren en digitaliseren van deze processen, en krijgt de ruimte om hierin initiatief te nemen. In jouw rol lever je een belangrijke bijdrage aan betrouwbare financiële informatie, nu én in de toekomst.


• Je toetst de financiële administratie en/of projectenadministratie (zoals kredieten en investeringen) op volledigheid, juistheid en tijdigheid (budgetcontrole).
• Je bereidt financiële projectoverzichten voor ten behoeve van periodieke overleggen met projectleiders, budgethouders en (financieel) adviseurs en bent zelf aanwezig bij deze gesprekken.
• Je beheert balans- en tussenrekeningen en zorgt dat deze voldoen aan alle voorwaarden: volledig, tijdig, juist en inzichtelijk.
• Je zorgt voor een correcte aansluiting tussen de branchesystemen en het financiële systeem.
• Je vervult een poortwachtersrol, waarbij je toeziet op naleving van wet- en regelgeving en interne afspraken.
• Je voert interne controles en audits uit, en ontwikkelt controles ten behoeve van (controle)rapportages volgens het Controleplan Financiële Administratie.
• Je levert een inhoudelijke bijdrage aan Planning & Control-producten, zoals begrotingen en jaarstukken, en werkt actief mee aan verbeteringen in financieel-administratieve processen.
• Je draagt bij aan teamontwikkeling en, indien je ervaring hebt met Unit4 ERPx, aan een succesvolle implementatie van dit nieuwe systeem.

We vragen wij!

Elke dag leren. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Want jouw vakgebied blijft in beweging en jij houdt de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen maar al te graag bij. Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek jij waar we onze werkzaamheden en processen kunnen verbeteren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling.
 

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van Finance & Control, Accountancy of Bedrijfsadministratie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het controleren en verwerken van en het rapporteren over financiële administratie van het begrotingsproces tot en met het jaarrekeningsproces. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bereid om minstens één dag in de week, op dit moment in ieder geval op donderdag, en als het werk hierom vraagt op ons stadskantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het systeem Key2Financiën, Unit4 ERPx of een vergelijkbaar financieel systeem. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van BBV (Begroten, Besluiten, Verantwoorden) of is bereid deze kennis op te doen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring binnen een overheidsinstantie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar werkervaring met het controleren en verwerken van en het rapporteren over financiële administratie van het begrotingsproces tot en met het jaarrekeningsproces. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis kennis van Excel en van Power BI. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je hebt sterke communicatieve vaardigheden. - Je bent sterk in het plannen en het stellen van prioriteiten. - Je beschikt over een flexibele werkhouding. - Je bent erg resultaatgericht. - Je werkt als een teamspeler binnen de gemeente. - Je beschikt over een proactieve werkhouding. De maandag 25 augustus is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 augustus 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox