Gemeente Breda
geen max tarief
Noord-Brabant
36 uur per week
01 september 2025
15 december 2025
Financieel Medewerker
Ben jij blij als de cijfers op orde zijn en dit leidt tot een integrale en betrouwbare financiële administratie? Je vindt het belangrijk dat dit vanuit een goede samenwerking en een efficiënte manier gebeurt? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Introductie
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.
In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg.
Dit vertaalt zich allemaal naar de financiële administratie. Je kunt je hier als financieel medewerker volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zo’n 50-tal collegae van de Financiële Administratie. Zo creëer jij samen met hen o.a. een volledige, tijdige en juiste financiële administratie van de gemeente Breda.
Wat ga je doen?
Samen met je team zorg je ervoor dat de financiële administratie van Gemeente Breda op orde is. Jij bent het inhoudelijke aanspreekpunt voor collega’s, financieel adviseurs en vak afdelingen als het gaat om financiële processen en juiste cijfers. Je draagt actief bij aan het verbeteren en digitaliseren van deze processen, en krijgt de ruimte om hierin initiatief te nemen. In jouw rol lever je een belangrijke bijdrage aan betrouwbare financiële informatie, nu én in de toekomst.
• Je toetst de financiële administratie en/of projectenadministratie (zoals kredieten en investeringen) op volledigheid, juistheid en tijdigheid (budgetcontrole).
• Je bereidt financiële projectoverzichten voor ten behoeve van periodieke overleggen met projectleiders, budgethouders en (financieel) adviseurs en bent zelf aanwezig bij deze gesprekken.
• Je beheert balans- en tussenrekeningen en zorgt dat deze voldoen aan alle voorwaarden: volledig, tijdig, juist en inzichtelijk.
• Je zorgt voor een correcte aansluiting tussen de branchesystemen en het financiële systeem.
• Je vervult een poortwachtersrol, waarbij je toeziet op naleving van wet- en regelgeving en interne afspraken.
• Je voert interne controles en audits uit, en ontwikkelt controles ten behoeve van (controle)rapportages volgens het Controleplan Financiële Administratie.
• Je levert een inhoudelijke bijdrage aan Planning & Control-producten, zoals begrotingen en jaarstukken, en werkt actief mee aan verbeteringen in financieel-administratieve processen.
• Je draagt bij aan teamontwikkeling en, indien je ervaring hebt met Unit4 ERPx, aan een succesvolle implementatie van dit nieuwe systeem.
We vragen wij!
Elke dag leren. Dat is voor jou vanzelfsprekend. Want jouw vakgebied blijft in beweging en jij houdt de wet- en regelgeving en andere ontwikkelingen maar al te graag bij. Je cijfers zijn op orde en je weet deze te vertalen voor collega’s die er niet zoveel verstand van hebben als jij. Je legt makkelijk contact met diverse onderdelen binnen de organisatie. Zo ontdek jij waar we onze werkzaamheden en processen kunnen verbeteren. En je deinst er niet voor terug dit ook op te pakken. Je inspireert collega’s om mee te doen. Bovendien draag jij met jouw interesse in nieuwe vormen van digitalisering bij aan de doorontwikkeling van onze hele afdeling.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox