Gemeente Urk

Financieel Adviseur

Gemeente Urk

De opdracht­omschrijving

Financieel adviseur

De context
Met ruim 200 collega’s werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn.
De verschillende teams zijn verdeeld over 3 domeinen: Ruimtelijk domein, Sociaal domein  en Bedrijfsvoering.
Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Het team Planning & Control
Het team Planning & Control bestaat uit 7 collega’s; een coördinator, financieel adviseurs en een financieel medewerker/applicatiebeheerder. Ze werken nauw samen met de financiële administratie.
Het team is onderdeel van het domein bedrijfsvoering. Eén van de adviseursfuncties is momenteel vacant. Voor de voortgang van het werk zijn we op zoek naar een tijdelijke collega voor de duur van minimaal een half jaar, met optie tot verlenging.

Dit ga je doen als financieel adviseur
Je wordt als vaste adviseur verbonden aan een manager en de projecten / medewerkers die daar onder vallen. In dit geval wordt je de adviseur van het ruimtelijk domein Advies & Beleid, waarbij het grondbeleid en de grondexploitaties een belangrijk onderdeel is. Je bent voor de manager een belangrijke sparringpartner en adviseert binnen het bedrijfsonderdeel in de volle breedte. Je beantwoordt vragen en ondersteunt de medewerkers bij financiële vragen.
Samen met het team ben je verantwoordelijk voor de P&C-cyclus. Je bewaakt en beoordeelt budgetten en overlegt hierover met de budgethouders. Je draagt in de volle breedte bij aan het tot stand komen van de P&C-instrumenten.
Je volgt ontwikkelingen op het terrein van financiën en maakt van knelpunten een kans om ons financieel beleid te verbeteren. Je levert een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van beleid. Daarnaast ga je aan de slag met je eigen aandachtsgebieden, passend bij het domein dat je adviseert, of bij je eigen interesses en competenties.

Dat vraagt van jou
Het professioneel en overtuigend adviseren zit in je DNA. Het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording Provincies en Gemeenten) kent uiteraard geen geheimen voor jou. Je bent analytisch en jouw analyses monden uit in heldere adviezen. Communicatief ben je sterk en in staat om mensen in beweging te krijgen. Vanuit je persoonlijk leiderschap geeft je invulling aan je rol en laat je ruimte over voor anderen waar nodig.

.  

De Eisen

  • De kandidaat zorgt voor een eigen laptop en telefoon.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • De kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar financiële werkervaring bij een een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar financiële werkervaring bij een een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare ervaring met grondbeleid en grondexploitaties.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbare ervaring met het BBV.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financiële richting.
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. - Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden - Professioneel en overtuigend adviseren - analytisch - persoonlijk leiderschap

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox