Gemeente Rotterdam

Facilitair Locatiemanager Ontwikkeling

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie

Als facilitair locatiemanager Ontwikkeling ben je werkzaam binnen het programma Vluchtelingen. Het werk is uitdagend, omdat de tijdsdruk regelmatig hoog is. Je werkt in een team met onder andere collega facilitair locatiemanagers beheer en servicedeskmedewerkers. Jij zorgt ervoor dat een locatie gebruiksklaar wordt opgeleverd of ontmanteld en dat alles op facilitair gebied op orde is. Denk onder andere aan het bestellen van de inventaris, organiseren van de verhuisbewegingen, schoonmaak, beveiliging, brandveiligheid, afvalinzameling en storingsonderhoud. Je zult regelmatig locaties bezoeken om de planning en organisatie af te stemmen. Je schakelt met andere afdelingen om te zorgen dat de organisatie soepel verloopt.


De hoofdtaken van de facilitair locatiemanager Ontwikkeling zijn:

Je haakt waar nodig andere disciplines aan, zoals veiligheid en vastgoed, en houdt hier het overzicht en de regie in;

In- en uithuizen van locaties;

Wekelijks overleg met vastgoed en projectmanagers;

Afstemming van planning met het voorraaddepot en betrokken leveranciers;

Je bewaakt en controleert de uitvoering van de facilitaire dienstverlening;

Je volgt ontwikkelingen binnen het programma en je zorgt dat de dienstverlening daarop aansluit, door middel van je collega’s erover informeren/trainen;

Je bewaakt de planning en voortgang van de oplevering van de locatie en stuurt bij waar nodig;

Je maakt de locatie gebruiksklaar en levert deze op volgens de vastgestelde standaarden;


Jouw profiel

Je houdt ervan om te werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Ondanks de dagelijkse hectiek blijf je rustig en behoud je het overzicht. Het steeds schakelen tussen verschillende werkzaamheden geeft jou juist energie. Wel vraagt dit ook om sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Wij zoeken een locatiemanager die kan omgaan met tegengestelde belangen. Je bent stressbestendig en kunt goed kunt prioriteren. Het werken aan de hand van demarcatielijsten en projectmatig werken zit in je DNA. Als laatste is het belangrijk dat je een proactieve houding hebt en de samenwerking met collega’s en partners opzoekt.

De Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Minimaal een half jaar aantoonbare werkervaring in het facilitair vakgebied (o.a. brandveiligheid, hygiëne, gebouwbeheer) en het geven van sturing aan leveranciers.

De Wensen

  • Je hebt een afgeronde Facility Management opleiding op HBO niveau.
  • Je hebt werkervaring met een FMIS zoals Ultimo, Topdesk etc.
  • Je hebt werkervaring met inkoopprocessen.
  • Je hebt werkervaring in projectmatig werken en werken met demarcatielijsten.
  • Je hebt werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners.
  • Je hebt werkervaring met politiek gevoelige onderwerpen en vluchtelingenproblematiek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 december 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox