Nationale Politie

Docent Veranderkunde

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Je draagt zelfstandig bij aan de uitvoering en de ontwikkeling van het onderwijs aan de opleiding Bachelor Politiekunde op het gebied van verandermanagement. We zoeken hiervoor een docent, examinator, begeleider op het gebied van veranderingsprocessen in complexe maatschappelijke contexten. Je begeleidt studenten bij het adviseren over veranderingsprocessen in sociaal complexe omgevingen en het examineren van deze adviesopdrachten. 

Je draagt bij aan het verstevigen van het onderzoekend vermogen. Binnen het curriculum werkt je nauw samen met collega-docenten uit andere vakgebieden en andere opleidingen binnen het hoger onderwijs van de politieacademie. 


Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van een aantal resultaten (zie verantwoordelijkheden).
Doelstelling
Het

Verantwoordelijkheden

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opleveren/behalen van de volgende resultaten:
- Het verzorgen van hoor- en werkcolleges m.b.t. veranderkunde;
- Het afnemen van proeven van bekwaamheid binnen het vakgebied;
- lesgeven en meeontwikkelen aan de leerlijn profssionele ontwikkeling;

- Ontwikkelen van de onderwijs tav cultuurverandering gebaseerd op corporate antropologie en veranderingsprocessen binnen organisaties voor studenten binnen het HBO bachelor programma Politiekunde;
- begeleiden van studenten in de thesis fase.

Type inzet

Inzet is op expertise basis op vooraf vastgestelde resultaten.

Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren.

Doelstelling

Je biedt studenten de kennis, vaardigheden en attitude die nodig is om als beginnend beroepsbeoefenaar te kunnen functioneren in een dynamische beroepspraktijk van de politie.

Contacten

Binnen de Politieacademie met collega's binnen en buiten het team, met studenten en met teamleiding. Daarnaast heb je contact met eenheden waar studenten in de praktijk leren.

Opleiding

  • Afgeronde, erkende WO-opleiding op het gebied van sociale wetenschappen, cultuur, veranderingsprocessen, begeleidingskunde (human and organizational behavior), corporate antropologie, cultuur en management of veranderkunde. (promovendi is een pre)
  • Een aanvullende opleiding met didactische scholing (bko/bke) is een pre.

Professionele kennis en werkervaring

  • Aantoonbare werkervaring als docent binnen het hoger onderwijs 
  • Aantoonbare werkervaring als docent adviesvaardigheden, veranderkunde, cultuur, corporate antropologie of iets vergelijkbaars
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van studenten in de thesisfase
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van onderwijsbijdragen:

- Werkervaring met het afnemen van examens binnen het hoger onderwijs;
- Werkervaring met het aan elkaar verbinden van theoretische kennis met de praktijk, bij voorkeur binnen de veiligheidsketen;
- affiniteit met het politievak;
- Je hebt ervaring met het kwalitatief en efficiënt opzetten van begeleiding voor de student;


Competenties

  • Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van studenten en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de studenten zo verder te ontwikkelen.
  • Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren.
  • Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
  • Flexibel gedrag: Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.
  • Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
     

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Externe is inzetbaar vanaf 18-04-2022 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-03-2023 voor 18 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 2. Afgeronde opleiding op masterniveau op het gebied van sociale wetenschappen (in de brede context), cultuur, veranderingsprocessen, begeleidingskunde (human and organizational behavior), corporate antropologie, cultuur en management of veranderkunde. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • Eis 3. Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring in het opleiden van hoger opgeleiden in één of meer van de genoemde gebieden (adviesvaardigheden, veranderkunde, professionele ontwikkeling, cultuur, corporate antropologie of vergelijkbaar). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 5. Vereiste competenties/vaardigheden: Coachen: Verkent de ontwikkelbehoeften van studenten en stimuleert, motiveert en coacht hen om hun vakbekwaamheid op een hoger niveau te brengen en de studenten zo verder te ontwikkelen. Kwaliteitsgerichtheid: Stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het eigen werk. Is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kwaliteit te verbeteren. Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Flexibel gedrag: Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Wens 1. Aantoonbare werkervaring als docent en examinator binnen het hoger onderwijs Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 2. Werkervaring met het aan elkaar verbinden van theoretische kennis met de praktijk, bij voorkeur binnen de veiligheidsketen. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 3. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van studenten in de thesisfase Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 4. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van onderwiijs/opleidingen Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
  • Wens 5. Basiskwalificatie Examinering (BKE) en Basiskwalificatie Onderwijs (BKO) is een pre. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox