Rijksvastgoedbedrijf

Directievoerder (uav) vliegbasis volkel

Rijksvastgoedbedrijf

De opdracht­omschrijving

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed.
Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring.
We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa
82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken,
kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en
monumenten. Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers,
contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten.


Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop,
nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet
gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op
basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed
maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen
gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen
wel bij wat we doen.’

De directie Transacties en Projecten is dé schakel tussen het Rijksvastgoedbedrijf en de vastgoeden bouwmarkt. Wij voeren de strategie van het Rijksvastgoedbedrijf uit door geplande mutaties in
de vastgoedportefeuille te realiseren door middel van (her)ontwikkeling, transformatie, transacties
en verkoop van vastgoed. Daarnaast zijn we onder meer verantwoordelijk voor de
contractonderhandelingen en bestemmingswijzigingen van vastgoed. De directie bestaat uit de
afdelingen Verkoop, Verhuur en Taxaties, Inkoop en Contractmanagement, Architectuur en
Techniek en de afdelingen Projecten 1 en 2.


Afdelingen Projecten
Binnen het Rijksvastgoedbedrijf zijn de afdelingen Projecten (1 en 2) verantwoordelijk voor de
uitvoering van projecten op het gebied van nieuwbouw, verbouw, niet-planmatig onderhoud,
renovatie en restauratie. We voeren vastgoedprojecten uit door heel Nederland. Onder andere bij
justitiële inrichtingen, kantoren van ministeries, defensievastgoed en Hoge Colleges van Staat.
Bij beide afdelingen samen werken ongeveer 120 projectmanagers, 50 projectassistenten,
projectadministrateurs en enkele adviseurs. De afdeling is verspreid over vijf locaties in het land:
Assen, Tilburg, Arnhem, Utrecht en Den Haag. Op deze locaties heerst een positieve sfeer en
collega’s staan voor elkaar klaar.


Defensiesectie 2
De afdelingen Projecten 1 en 2 hebben elk een eigen defensiesectie. Beide secties bestaan uit meer
dan twintig collega’s. De secties wisselen veelvuldig capaciteiten, kennis en ervaring uit. Jij komt te
werken bij defensiesectie 2. In onze portefeuille zitten vooral projecten van de Koninklijke
Landmacht, Koninklijke Luchtmacht en internationale partners zoals de NAVO.
Jouw collega’s in de sectie zijn projectmanagers en -assistenten. We werken verspreid over
Nederland vanuit verschillende kantoren (en vanuit huis) aan de diverse projecten. Onze spreiding
sluit op natuurlijke wijze aan op de kazernelocaties en complexen van Defensie in het land. De
internationale projecten voeren we veelvuldig uit in de omgeving van Brunssum en Volkel. Hoewel
we vanuit verschillende locaties werken, hebben we onderling veel contact. De reguliere
werkcontacten, maar ook met projectteam- en sectiebijeenkomsten. Zo werken we aan een hecht
en sociaal team. In normale omstandigheden is er één keer per week een ‘binnendag’ op het
regiokantoor in Utrecht.


De defensiesecties verrichten projecten in opdracht van de Dienst Vastgoedmanagement (DVM).
Deze dienst is onderdeel van het Defensie Ondersteuningscommando en treedt op als 
gemandateerd opdrachtgever namens het ministerie van Defensie. Ook de projecten voor de
internationale partners krijgen we via DVM in opdracht.
Projecten


Binnen een specifiek programma t.b.v. de luchtmacht zijn diverse projecten reeds opgeleverd, in
voorbereiding en in uitvoering. De programmaorganisatie bestaat o.a. uit een programmamanager
en een aantal projectmanagers. Per project bestaat het kernteam uit een projectmanager (PM),
manager projectbeheersing (MPB) en een technisch manager (TM). Voor twee projecten op
vliegbasis Volkel (optioneel een 3e), welke binnen afzienbare tijd gegund worden aan de markt, is
er binnen deze kernteams behoefte aan een directievoerder die de opdrachtgever (RVB) kan
vertegenwoordigen conform de UAV 2012.


Beide projecten zijn voorbereid door hetzelfde technisch team en ook qua toezichthouders (lokale
RVB-collega’s) is er een overlap. M.b.t. de IPM-teams verschilt slechts de PM.
Het betreft de volgende 2 projecten:
23460 kantoor- en lesgebouw vliegbasis Volkel
23601 Line Ops vliegtuighangaars vliegbasis Volkel
Beide projecten worden gekenmerkt door de aanwezigheid van vele complexe E- ICT, beveiligingsen W-installaties. Daarnaast is de opleverdatum voor project 23460 een harde datum ivm
ingeplande vervolgwerkzaamheden en kent het bijzondere proceseisen mbt de logistiek i.r.t.
beveiliging. Dit alles vindt plaats op een operationele militaire vliegbasis waarbij rekening
gehouden dient te worden met de aanwezige bedrijfsvoering. Bijzondere opdrachten in een
bijzondere omgeving waarbij communicatie en afstemming tussen de projecten onderling (ook
projecten buiten deze opgave maar binnen het plangebied) van groot belang is voor het laten
slagen.


Opdrachtomschrijving
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Het vertegenwoordigen van de opdrachtgever conform UAV2012;
- Voorzitten en verslagleggen van de bouwvergadering;
- Samen met onze toezichthouders toezien op de (veilige) uitvoering en op de naleving van
de overeenkomsten met onze opdrachtnemers;
- Adviseren over de besluitvorming van meer- en minderwerk;
- Bijhouden van de (financiële) bouwadministratie;
- Afstemmen en contact onderhouden met de locatieverantwoordelijke(n) van Defensie
m.b.t. o.a. logistieke bewegingen i.r.t. de operatie.
- Voortgang van de uitvoering analyseren en het signaleren en adresseren van knelpunten;
- Deelnemen aan het IPM-team-overleggen.


Meest essentiële competenties
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
- Samenwerkingsgericht.
- Goed kunnen plannen en organiseren.
- Analytisch en gestructureerd.
- Resultaat- en oplossingsgericht.
- Kwaliteitsbewust en nauwkeurig.
- Kunnen omgaan met complexe situaties.
- Gevoel voor politiek-bestuurlijke belangen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis07: Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. *De offerte is uitgebracht in PDF conform de richtlijnen van de Wet AVG (zie bijzonderheden). LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden. Toelichting: de Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Toelichting eisen: de werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. Toelichting wensen: de werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het cv van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
  • Eis10: In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo opleiding op het gebied van een technische richting (bouwkunde of civiele techniek). Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met het voeren van directie namens een opdrachtgever conform de UAV. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 3: De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid deze te behalen binnen 3 weken na gunning van de opdracht. Uitwerking kandidaat Datum behalen VCA-VOL: Diplomanummer VCA-VOL: Datum behalen GPI certificaat: Diplomanummer GPI certificaat: Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding in een technische richting (bouwkunde of civiele techniek). Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd. 2 De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met het voeren van directie namens een opdrachtgever conform de UAV. Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd. 3 De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOLVCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid deze te behalen binnen 3 weken na gunning van de opdracht
  • Eis06: Het maximum uurtarief voor deze opdracht is €115 all in, excl. btw. Toelichting: Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten, de reiskosten en reisduur voor zowel werk-werkverkeer als woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komen. Verzoek: Vanwege de objectieve beoordeling die door de beoordelingscommissie van het Rijkvastgoedbedrijf wordt uitgevoerd, verzoeken wij u om het tarief bij de aanbieding te vermelden in Nétive Job, maar niet te noemen in de aanbiedingsformat die als bijlage wordt toegevoegd.
  • Eis08: De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Toelichting: Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • Eis09: De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier. Toelichting: De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag: 1. Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie; 2. Beschrijving van de opdracht; 3. Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform); 4. Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform); 5. ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform); 6. Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform). Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.
  • Eis03: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.
  • Eis 11: Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt. Toelichting: Inhuurketen, vermelding van de schakels in de inhuurketen. Keuzemogelijkheden • ZZP'er (0 Punten) • ZZP'er via intermediair (0 Punten) • Inhuurkracht via leverancier (0 Punten)
  • Eis05: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn. Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer

De Wensen

  • Wens 1: De mate van ervaring als directievoerder UAV binnen de utiliteitsbouw Aspecten: • Inschatten van risico’s, consequenties en beheersmaatregelen • Voorzitten van bouwvergaderingen met de bijbehorende verslaglegging • Advisering van de projectmanager • Beoordelen van het uitvoeringsplan van de aannemer • Beoordelen van de geleverde kwaliteit • Handhaven van de planning
  • Wens 2: De mate van complexiteit* van het betreffende utiliteitsproject(-en) waar de ervaring is opgedaan. * wat wordt bedoeld met 'complexiteit' wordt verduidelijkt met de Aspecten. Aspecten: • Hoogte van de bouwsom • Werken met een vaste opleverdatum • Bijzondere projectomgeving qua beveiliging • Logistieke uitdagingen • Nevenaanneming met coördinatieverplichtingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox