Gemeente Rotterdam

Digital Marketing Lead

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van digitale communicatie met hart voor de stad Rotterdam. Jij werkt graag in een dynamische en innovatieve omgeving, omringd voor ambitieuze ondernemers. Jij grijpt de kans om Rotterdamse startups, scale-ups en innovatieve mkb’s op de kaart te zetten.

Jouw functie

Voor Up!Rotterdam zoeken we een Digital Marketing Lead die Rotterdam en omgeving neer gaat zetten als dé plek voor innovatief en duurzaam ondernemen. Dit doe je door te communiceren over het innovatie-ecosysteem voor startups, scale-ups, innovatief mkb en corporaties met lef, die groot durven denken en zorgen voor betekenisvolle innovatie, productiviteit en werkgelegenheid. Jij bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van marketinguitingen en het uitvoeren hiervan. Verder zorg je ervoor dat de marketingstrategie in lijn is met de communicatiestrategie van de Gemeente Rotterdam.

Concreet ben je verantwoordelijk voor:

Het bijwerken van de marketingstrategie van Up!Rotterdam en kunt deze vertalen naar de communicatiestrategie. Hier vallen ook Social Media en nieuwsbrieven onder.

Het ontwikkelen, creëren en analyseren van (content) marketingcampagnes en -uitingen voor de verschillende programma's van Up!Rotterdam.

Het bijwerken en onderhouden van de website www.rotterdaminnovationcity.com zodat deze de missie en doelen van Up!Rotterdam zo goed mogelijk ondersteunt.

Samenwerken met de communicatiemedewerkers van regionale partners in Zuid-Holland om de regio gezamenlijk te positioneren en profileren als toonaangevende innovatieregio door middel van verschillende marketinguitingen.

Het onderhouden van alle interne en externe databronnen (Hubspot, Dealroom, Rapporten).

Het analyseren van alle marketinginspanningen en bijsturen waar nodig.

Begeleiding van de stagiair marketing.

Tijdens de duur van het project, kan het zijn dat de scope veranderd. Innovatief en duurzaam ondernemerschap zal hierbij altijd centraal staan. Tot slot, wordt binnen dit programma voornamelijk gecommuniceerd in het Engels.

Jouw profiel

Jij bent een allround, hands-on marketeer die zich thuis voelt in de wereld van online marketing. Je bent communicatief vaardig en bent in staat sprekende teksten te schrijven, schakelt snel, en voelt je thuis in een dynamische en innovatieve omgeving waarbij je het overzicht niet uit het oog verliest. Ook weet jij je hoofd koel te houden op het moment dat je prioriteiten moet stellen. Jij ziet verbindingen tussen projecten en komt altijd met creatieve en innovatieve ideeën en weet die zelfstandig om te zetten in concrete marketinguitingen. Door duidelijke afspraken te maken, weet je resultaten te halen. Dit doe je niet alleen, maar in een team. Je werkt veel samen met zowel publieke als private partijen die zijn aangesloten bij het Up!Rotterdam team. Jij bouwt daardoor een netwerk op en legt gemakkelijk contact met anderen. Tot slot ben je sterk analytisch onderlegd, en weet je wat nodig is om een marketinguiting tot een succes te maken.

De Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het zelfstandig creëren van copy en design, opgedaan in de laatste 8 jaar.
  • Je hebt ervaring met werken in Agile teams.
  • Je beheerst de Engelse taal uitstekend in zowel woord als schrift. Dit blijkt uit het verificatiegesprek.

De Wensen

  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met startup en scale-up ecosystemen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je beheerst de systemen Google Workspace, Canva, Wordpress en Google Analytics of een vergelijkbare tool.
  • Je hebt werkervaring met het beheren van de volgende kanalen: LinkedIn, Instagram en website.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in strategie én productie als digital content marketeer of vergelijkbaar, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het beheren van HubSpot of een vergelijkbaar systeem, waarin je de volgende werkzaamheden hebt uitgevoerd: het verrijken van data, het bijhouden van campagneregels en selecties, het beheren van de contentkalender, automatiseren van salessequenties en het aanmaken van landingspagina’s, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
  • Je hebt kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG (UAVG). Dit blijkt uit een referentieproject uit de afgelopen 3 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 oktober 2025 om 05:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox