Gemeente Leiden

Coördinerend senior inkoopadministratie

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar een Coördinerend Senior Inkoopadministratie. In deze functie geef
je operationeel en functioneel leiding aan het team van de Inkoopadministratie,
waaronder crediteuren, contractregistratie en financieel administratief medewerkers.
Daarbij heb je oog voor zowel de wensen en behoeften vanuit de verschillende
klantorganisaties als voor de ontwikkeling van het team. Ook draag je samen met je
Teammanager, Manager Inkoop & Financiën en de andere collega teammanagers zorg
voor het neerzetten en door ontwikkelen van de nieuwe afdeling Inkoop & Financiën.

Team Contractadvies en Inkoopadministratie bestaat uit zo’n 40 collega’s. We weten
elkaar makkelijk te vinden om te overleggen en om samen te werken. De collega’s van
het team Contractadvies en Inkoopadministratie werken ook nauw samen met de
collega’s van Team Inkoop en aanbesteden en Team Financieel Beheer & Debiteuren.

Het team Contractadvies en Inkoopadministratie denkt mee met de (interne) klant en
leverancier over voortzetting en (tussentijdse) aanpassing van contracten, knelpunten
rondom het contract en het nakomen van (leverings)afspraken. Binnen dit team wordt
ook richting en uitvoering gegeven aan de inkoopadministratie, ofwel de keten van
contractregistratie tot factuurafhandeling.

Je bent in staat om op mensgerichte, inspirerende en enthousiasmerende wijze de
collega’s van de Inkoopadministratie mee te nemen. Je hebt verstand van en ervaring
met het vakgebied en bent in staat om dit in te zetten bij het functioneel en operationeel
aansturen van de collega’s. Je neemt het voortouw, maar zorgt ook dat je het team
meekrijgt.

De coördinerend senior is verantwoordelijk voor de werkverdeling en prioriteitsstelling
van taken van de medewerkers bij de Inkoopadministratie. De coördinerend senior
geeft operationeel en functioneel leiding aan medewerkers (voornamelijk financieel
administratief medewerkers, medewerkers Purchase2Pay en servicedeskmedewerkers).
De coördinerend senior heeft geen hiërarchisch leidinggevende taken en is
ondersteunend aan de teammanager.

De coördinerend senior inspireert, stimuleert en enthousiasmeert zijn/haar team,
neemt de medewerkers mee in veranderingen in het werk en creëert hiervoor draagvlak.
De coördinerend senior stuurt op optimale inrichting van processen, procedures en
richtlijnen en draagt zorg voor implementatie/ naleving. De coördinerend senior geeft
vorm aan de dienstverlening. Haalt daarvoor de behoeften bij de stakeholders op en
communiceert over de dienstverlening. Daarnaast is hij/zij een volwaardige
gesprekspartner in de overleggen waaraan hij/zij deelneemt, zoals bij projecten.

Hij/zij is geen projectleider, maar zorgt ervoor dat juiste inhoudelijke expertise wordt
ingebracht in projecten. De coördinerend senior fungeert als eerste aanspreekpunt voor
inhoudelijke vragen, knelpunten en dergelijke.

Voor deze functie is het van belang om grotendeels op kantoor te werken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 4 Minimaal 1 jaar ervaring in een coördinerende rol
  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1 HBO werk en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding
  • Eis 2 Kennis op gebied van Purchase2Pay (crediteurenadministratie, inkoopproces, BBV en op dit vakgebied geldende wet- en regelgeving en beleidsafspraken)
  • Eis 3 Minimaal 1 jaar ervaring binnen een Gemeente

De Wensen

  • Subgunningscriterium 1: CV en motivatiebrief Inschrijver dient in Mercell een CV en Motivatiebrief in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Ervaring met Purchase2Pay (crediteurenadministratie, inkoopproces, , contractbeheer en -registratie, BBV en op dit vakgebied geldende wet- en regelgeving en beleidsafspraken). Kennis van en ervaring met vraagstukken op het gebied van inrichten, verbeteren en managen van werkprocessen. Meer dan één jaar ervaring als Coördinator binnen een overheidsorganisatie. Beschikbaar per 6 januari 2025 Ervaring met het implementeren van orderprocessen middels een P2P systeem.   Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2: Gesprek De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Toelichting op gevraagde kennis en ervaring Laat zien omgevings en politiek sensitief te zijn Laat zien mensen te kunnen enthousiasmeren Communicatief vaardig In staat om proactief in te spelen op veranderingen en actuele ontwikkelingen Toegankelijk
  • Prijs Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon
  • Prijs In onderstaand vak vult u het uurtarief van de kandidaat in exclusief btw. Let op: In deze aanvraag geldt een maximumtarief van €90,00. Inschrijvingen met een hoger tarief zullen terzijde worden gelegd.
  • Wel of geen zzp’er In het kader van de wet DBA en de af te sluiten overeenkomst vernemen wij graag of de door u aangeboden kandidaat een zzp'er betreft. Betreft de door u aangeboden kandidaat/u een zzp'er? - Ja, zzp’er met bemiddeling van een intermediair - Ja, zzp’er zonder bemiddeling van een intermediair - Nee, mijn aangeboden kandidaat betreft geen zzp’er

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox