Werkorganisatie BUCH

Coordinator / senior juridisch adviseur toezicht en handhaving

Werkorganisatie BUCH

De opdracht­omschrijving

Takenpakket

  • Je bent verantwoordelijk voor de werkverdeling van binnengekomen meldingen, verzoeken en constateringen;
  • Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor ander teams/domeinen;
  • Je initieert verbeterprocessen tezamen met de senior juridisch adviseur en het team;
  • Je levert vóór 30 juni 2026 een aantal concrete verbeterpunten op in het team, zoals het werken met een weekstart, het bewaken van de voortgang middels een dashboard, het toepassen van het 4-ogenprincipe en een meer BUCH-brede inzet van de juristen;
  • Je neemt deel aan portefeuillehouder-overleggen, het ketenoverleg met de teams Vergunningen en OOV en overige overleggen die vanuit de functie vereist zijn;
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan nieuwe beleidskaders en signaleert knelpunten in bestaande;
  • Je zorgt voor het einde van de opdracht voor overdracht van kennis en werkzaamheden naar de collega die na invulling van de vacature de functie overneemt;
  • Je brengt adviezen uit aan het bestuur en management;
  • Je werkt zelfstandig waarbij een beroep wordt gedaan op jouw inhoudelijke deskundigheid als Coördinator/Senior Juridisch Adviseur. Je vervult een specifieke rol die tot aan het moment van invulling van de vacature in het team ontbreekt.

 

Overige taken

  • Fungeren als inhoudelijke vraagbaak voor (medior) handhavingsjuristen;
  • Door middel van intensieve samenwerking het bijbrengen van kennis omtrent juridische kaders bij Toezichthouders en BOA’s, o.a. gemeentelijk beleid en landelijke wet- en regelgeving;
  • Tezamen met de toezichthouders en BOA’s het werkproces optimaliseren;
  • Je bent en blijft op de hoogte van de actuele wet- en regelgeving en volgt daarvoor op eigen initiatief benodigde trainingen;
  • Je levert een proactieve bijdrage aan procesbeschrijvingen, verbeterplannen en het vergroten van de juridische bewustwording.

Competenties

  • Coachend
  • Besluitvaardig
  • Goede communicatie vaardigheden
  • Stressbestendig
  • Omgevingsbewust
  • Analytisch

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde WO-opleiding;
  • Aantoonbare langdurige werkervaring bij een grote gemeente of werkorganisatie voor 100.000+ inwoners;
  • Ervaring in een coördinerende rol en fungeren als dagelijks aanspreekpunt;
  • Ervaring in het bijwonen van bestuurlijke portefeuillehouders overleggen;
  • Langdurige werkervaring in het domein Handhaving Omgevingswet en APV.

De Wensen

  • Goede kennis van recente jurisprudentie in relatie tot het vakgebied en deze opdracht;
  • De functie vereist dat de werkzaamheden grotendeels vanuit de locatie Castricum worden uitgevoerd. In overleg is incidenteel hybride werken mogelijk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 november 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox