gemeente Leidschendam-Voorburg

Coördinator Leefgeldregeling

gemeente Leidschendam-Voorburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Over de afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ)
Werken voor WIJZ is werken aan het vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen. Dit is de afdeling waar je écht verschil kunt maken voor mensen die het alleen even niet redden.

Opdracht
Je speelt een grote rol in de uitvoering van de leefgeldregeling voor vluchtelingen uit Oekraïne die worden opgevangen in Leidschendam-Voorburg en in Wassenaar. In deze rol houd je goed overzicht van de uitvoering en bewaak je de voortgang, borg en toets je als het gaat om kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden. Je stuurt het team aan en draagt zorg in afstemming met de regisseur en teamleider Inkomen voor voldoende capaciteit. Indien nodig voer je sollicitatiegesprekken en draag je zorg voor alle taken die daarbij komen kijken, zoals het goedkeuren van uren en het aanvragen van accounts. Je treedt op als vraagbaak  en klankbord voor de medewerkers binnen het team. Je denkt daarnaast mee bij beleidsvoorstellen, gewenste verbeteringen in het werkproces en coördineert tevens de implementatie hiervan.

Je draagt zorg voor goede afstemming binnen het team leefgeld, de interne organisatie en met stakeholders zoals de manager van de gemeentelijke opvanglokatie en gemeente Wassenaar.

Je bewaakt het budget.

Competenties
1. Regisseren: Brengt belangen, opinies en inbreng van diverse partijen samen. Geeft vorm aan en richting aan (uiteenlopende) samenwerkingsverbanden en realiseert gemeenschappelijk resultaat;
2. Samenwerken: Voert in een team een opdracht uit. Draagt bij aan de harmonie van de groep en aan de optimale inzet van de leden ten behoeve van het groepsdoel, desnoods ten koste van eigen korte termijn belangen;
3. Resultaatgerichtheid: Formuleert heldere doelstellingen en resultaten en is er actief op gericht om deze te behalen;
4. Plannen en organiseren: Stemt activiteiten van zichzelf (en anderen) op elkaar af en bepaalt hun volgorde zodat doeleinden efficiënt en effectief gerealiseerd worden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Per direct beschikbaar;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider of coördinator binnen een gemeente in de afgelopen 2 jaren;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider / coördinator binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring of kennis op het gebied van inkomensregelingen en de bijbehorende processen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox