Gemeente Hilversum

Coördinator leefgeld oekraïne en toetser minimaregelingen

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht

      • Je bent verantwoordelijk voor het opleggen van de eigen bijdrage aan de Oekraïense vluchtelingen die in de gemeentelijke opvanglocaties of gastgezinnen verblijven en inkomsten hebben.
      • Je zorgt dat Oekraïense vluchtelingen op tijd hun leefgeld ontvangen.
      • Je bent verantwoordelijk en bestandsbeheer, waaronder het opleggen, wijzigen en beëindigen van eigen bijdrage, het rapporteren, het maken van beschikkingen en de overige correspondentie.
      • Je ondersteunt de gemeente bij de coördinatie en de implementatie van de inning van de eigen bijdrage en doorontwikkeling van het betalen van de leefgelduitkering.
      • Je toetst  aanvragen in het kader van het gemeentelijk minimabeleid op juridische kwaliteit
      • Je bent een vraagbaak voor de consulenten en doet aan deskundigheidsbevordering middels casusoverleg en intervisie.
      • Je speelt een belangrijke rol in het inwerken van nieuwe consulenten.
      • Je draait om toerbeurt loketdienst.
      • Je bent 36 uur per week beschikbaar waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor

Competenties

    • Verantwoordelijkheid
    • Analytisch vermogen
    • Oordeelsvorming
    • Klantgerichtheid
    • Kwaliteitsgerichtheid
    • Fraude alertheid
    • Nauwkeurigheid
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Beschikbaar voor 36 uur per week per 1 januari 2026, waarvan in ieder geval 25 uur fysiek op kantoor;

De Wensen

  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis en ervaring met de Regeling opvang ontheemden Oekraïne (RooO)
  • 4. Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz en KIC
  • 5. Aantoonbare werkervaring als toetser Minimabeleid bij een gemeente

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox