Gemeente Ede

Consulent budgetbeheer

Gemeente Ede

  • max €80 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 21 april 2025

  • 22 november 2027

De opdracht­omschrijving

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Als consulent budgetbeheer ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het budgetplan. Je beheert de financiën van inwoners en verwerkt de aanvragen (budgetbeheer) in een geautomatiseerd systeem. Inwoners van Ede die zich melden bij de schulddienstverlening hebben schulden of moeite met het beheren van hun inkomen. In beide situaties ga je als consulent budgetbeheer deze inwoners ondersteunen en voer je regelmatig gesprekken met hen. Het doel is de inwoner zodanig te coachen dat financiële zelfredzaamheid een vooruitzicht wordt. Dit betekent ook dat je samen met de inwoner afspreekt wanneer en of hij/zij zelf bepaalde financiële zaken zelf weer oppakt. Ook voer je het budgetbeheer uit bij de wettelijke schuldsanering (Wsnp). Indien nodig heb je gesprekken met schuldeisers over de hoogte van de aflossingsregelingen.

Competenties
- Communicatief vaardig;
- Oplossingsgericht;
- Administratieve vaardigheden;
- Computervaardig;
- Open-houding;
- Samenwerken.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).


De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als consulent budgetbeheer binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een volledige caseload (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent budgetbeheer met zelfstandige beheer van een volledige caseload (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding SJD of MWD op hbo bachelor;
  • Aantoonbare kennis van WGS, NVK-gedragscodes en berekeningsmethodiek VLTB;
  • Aantoonbare kennis van de sociale kaart, voorzieningen en inkomensondersteunende regelingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Allegro.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox