Gemeente Pijnacker Nootdorp

Constructeur

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit 21 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. Hoewel de invoeringsdatum pas 2024 is, zijn we al volop bezig met de voorbereidingen en werken we waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.

Opdracht
Als constructeur beoordeel je voor de gemeente bouwplannen op constructieve aspecten, ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s, geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden. 

  • vertaal je constateringen en aandachtspunten naar heldere en begrijpelijke opmerkingen voor onze opdrachtgevers, communiceer je duidelijk, helder en vooral juridisch over de constructieve veiligheid van bouwvlakken en bestaande bouwwerken met de ontwerpend constructeur, architect, aanvrager en vergunninghouders;
  • treed je op als contactpersoon voor de gemeente;
  • ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s;
  • geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden

Competenties:

  • Klantgerichtheid; 
  • Creativiteit;
  • Samenwerken / integraal werken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
  • Initiatief/proactief.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde.
  • Beschikbaar per uiterlijk 24 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als constructeur binnen een gemeente;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Je bent in week 12 eventueel 13 beschikbaar voor een eventueel gesprek

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding / cursus HTI staal en beton
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het programma Powerbrowser
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als constructeur binnen een gemeentelijke organisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox