Provincie Overijssel
max €75 per uur
Overijssel
12 uur per week
25 september 2025
25 september 2026
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de afdeling Publieke Dienstverlening (PD), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, Strategie.
Opdracht
De provincies zijn als openbaar vervoerautoriteit verantwoordelijk voor het aanbieden van reisinformatie en om die reden verantwoordelijk voor de aanbesteding, implementatie en beheer van haltesystemen. Provincies Gelderland, Flevoland en Overijssel werken in OV-Oost verband samen aan de uitrol van nieuwe Dynamisch Reizigers Informatie Systeem (DRIS) displays. Voor de zomer is de aanbesteding gestart om een nieuwe leverancier aan te trekken voor de DRIS-displays. De nieuwe leverancier zal vanaf september 2025 starten met zowel het ontwerpen, vormgeven van de uitrol, het installeren, overdragen en beheren van nieuwe systemen (hardware en software), als het onderhoud en beheer van bestaande haltesystemen. Voor deze implementatiefase van het project zoeken wij een ervaren communicatiemedewerker die het communicatieproces ondersteunt en uitvoert.
Omschrijving
De communicatiemedewerker is verantwoordelijk voor het begeleiden, afstemmen en uitvoeren van diverse stappen in de communicatie rondom de uitrol van de DRIS-displays. Daarbij werk je samen met de interne projectleden, betrokken provincies, leverancier en busvervoerders. Als communicatiemedewerker word je onderdeel van het projectteam van de Vervangingsopgave DRIS-displays. Hierin werk je samen met de projectleider, specialisten voor het beheer en elektra, maar ook met een projectbeheerser, technisch en omgevingsmanager. Je werkt op projectniveau en zorgt ervoor dat aan de hand van een communicatieplan helder en effectief wordt gecommuniceerd naar diverse doelgroepen en externe partners. Het communicatieplan zal in afstemming en overleg met de nieuwe leverancier tot stand moeten komen.
Taken en verantwoordelijkheden
Communicatieplan
Communicatiemiddelen
Algemeen
Competenties
- Stressbesteding;
- Flexibel;
- Creatief
- Omgevingsbewustzijn;
- Snel dingen je eigen maken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox