Gemeente Amsterdam

Communicatieadviseur senior

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Sport en Bos is onderdeel van het cluster Sociaal en verantwoordelijk voor het Amsterdamse sportbeleid en het Amsterdamse Bos. Sport en Bos beheert, onderhoudt en verhuurt de gemeentelijke sportaccommodaties, ontwikkelt en organiseert activiteiten op het gebied van breedte- en topsport en is verantwoordelijk voor de exploitatie en het beheer van het Amsterdamse Bos.

Wij zoeken een strateeg, die ons helpt met het uitrollen van kennismanagement binnen onze organisatie. Doel is om vragen van sportaanbieders in één keer goed te beantwoorden en daarvan te leren. Na de eerste ontwerpfase is een roadmap opgeleverd. De activiteiten zoals deze zijn omschreven in deze roadmap dienen te worden geïmplementeerd in de organisatie.
Je denkt bij alles wat je doet vanuit de klant en de klantreis. Met als doel tevreden en loyale klanten.

Werkzaamheden
• Vastleggen van een gedragen kennismanagement ambitie & doelstellingen;
• Het begeleiden en gezamenlijk ontwerpen van klantreizen met communicatie;
• Stakeholders in kaart brengen en kenniseigenaren benoemen klantreizen;
• Klankbordgroep sportaanbieders & intern S&B inzette;
• Gezamenlijk definiëren van KPI's en doelstelling klanttevredenheid;
• Gezamenlijk definiëren van KPI's doelstelling vindbaarheid en bruikbaarheid content;
• Vastleggen van de strategie voor doelgroepen, kanalen en content;
• Kennismanagement rollen definiëren en beleggen binnen Sport & Bos (beheerteam);
• Meedenken over Meetplan klanttevredenheid en content-metingen;
• Veranderende werkprocessen en werkafspraken opstellen;
• Uitvoeren van changemanagement;
• Advies uitbrengen over rol van stakeholders binnen het werkproces;
• Trainen van medewerkers in veranderende werkprocessen;
• Zorgen voor borging van nieuwe werkprocessen bij medewerkers;
• Bijdrage leveren aan het borgen van nieuwe werkwijze richting het MT.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De directie Sport en Bos heeft zes afdelingen: Beleid en Ontwikkeling, Sporthallen en -parken, Zwembaden, Sportstimulering, Sportpunt en Amsterdamse Bos. De afdeling Sportpunt is de plek van waaruit je deze functie gaat invullen. Sportpunt is het frontoffice voor dienstverlening en ondersteuning aan verenigingen, commerciële sportaanbieders, burgers, partners, scholen en stakeholders. Sportpunt is het frontoffice voor dienstverlening en ondersteuning aan verenigingen, commerciële sportaanbieders, burgers, partners, scholen en stakeholders. Partijen kunnen bij het Sportpunt terecht voor onder andere informatie over sportmogelijkheden, informatie over de zwembaden en het huren van sportaccommodaties en gebruiken van sportfaciliteiten. Ook de klachtencoördinatie is belegd bij het Sportpunt en verzorgt de afdeling de communicatie over alle aspecten van de sport in Amsterdam. De afdeling heeft zo een taak richting zowel de eigen organisatie als naar buiten en heeft zodoende nauwe werkrelaties met alle sportafdelingen in de stad, de afdeling onderwijs en de vele sportaanbieders die Amsterdam rijk is. We streven er naar dat zo veel mogelijk Amsterdammers gebruik kunnen maken van onze sportaccommodaties en zo zoveel mogelijk Amsterdammers aan het sporten krijgen en houden


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen klantcontact, kennismanagement of customer experience. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het managen van projecten en het aansturen van projectteams. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft een opleiding in de richting van communicatie, marketing, commerciële economie of bedrijfskunde. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv
  • De aangeboden kandidaat beschikt over ten minste vijf jaar werkervaring. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het opstellen en implementeren van strategieën. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv en kan beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox