Gemeente Breda

Communicatie medewerker

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Wij zoeken een communicatie medewerker
Bij de gemeente Breda werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Veelal in de vorm van beleid en projecten. Daarnaast groeit het aantal maatschappelijke vraagstukken. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg. Deze projecten en vraagstukken hebben gemeen dat een goede communicatiestrategie en- aanpak bijdragen aan een succesvol resultaat.   

De opdracht
Je krijgt de opdracht om zelfstandig voor de communicatie over de woonopgave de basis op orde te brengen. Concreet betekent dit:

  • Een format te ontwikkelen voor nieuwsbrief die bruikbaar is voor alle projecten binnen de woonopgave;
  • De website/omgeving voor Opvang Asielzoeker opnieuw in te richten en van de juiste content te voorzien;
  • Promotiemateriaal te ontwikkelen voor het project tijdelijke woningen;
  • Een campagne te ontwikkelen voor de Hospitaregeling en andere subsidieregelingen;
  • Een mix aan communicatiemiddelen te ontwikkelen voor de woonwagenstandplaatsen.

Deze resultaten moeten allen zijn afgerond op 31 december 2024. Daarmee is de basis op orde omtrent de woonopgave. 
  

We zoeken jou! 
Je bent iemand die van aanpakken houdt, zich kan verliezen in het schrijven van een aansprekende tekst en weet hoe je mensen met passende content kunt bereiken en boeien. Bovendien ben je flexibel en proactief. Een achtergrond en ervaring als communicatieadviseur in een gemeentelijke organisatie is een pré. Je bent direct inzetbaar. 

Wie zijn wij? 
Team Communicatie bestaat uit zo’n 27 communicatieprofessionals. Deze collega’s zijn verantwoordelijk voor de communicatieve advisering en ondersteuning van het college, de directie en organisatie. Het team Communicatie faciliteert met (strategisch) communicatieadvies en ondersteuning het gesprek met inwoners en stakeholders rondom lokale, regionale en landelijke projecten en (organisatie) beleid. Daarmee is het team verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie en het dagelijks beheer van de gemeentelijke kanalen en platforms. Als strategisch partner adviseert het team het bestuur en de organisatie over reputatiemanagement, pers en publiciteit, crisiscommunicatie en interne (verander) communicatie. Altijd met de stad in ons hart en onze gedachten, daar doen we het voor. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uw kandidaat is bereid om minimaal 2 dagen per week op het Stadskantoor te komen werken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in de richting van Communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als communicatiemedewerker/tekstschrijver. Dit moet blijken uit het cv.
  • Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp’er aan. De zzp’er gaat zijn/ haar uren registreren in Flex West-Brabant en stuurt zijn/ haar factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u rechtstreeks als zzp’er in te schrijven op deze opdracht en akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert BV.
  • Uw kandidaat heeft kennis van communicatie, publieksvoorlichting, schrijven van teksten, eindredactie van teksten, bijdragen leveren aan websites en het ontwikkelen van campagnes. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van communicatie of journalistiek. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent een pro- actieve aanpakker - Je bent flexibel in het oppakken van je werkzaamheden - Je kan goed samenwerken - Je bent resultaat gericht Woensdagochtend 19 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox