Gemeente Alphen aan den Rijn

Casusregisseur sociaal domein hersteloperatie toeslagen (2fte)

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • max €75 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 24 juni 2025

  • 24 december 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn zoekt tijdelijke ondersteuning voor casusregie binnen het sociaal domein, met een specifieke focus op de hersteloperatie toeslagen en inwoners met meervoudige problematiek. De opdracht richt zich op het begeleiden van gedupeerden en het voeren van regie op complexe casussen om te komen tot duurzame oplossingen.

De opdracht omvat:

  • Voeren van gesprekken met gedupeerden van de toeslagenaffaire en inwoners met complexe hulpvragen, gericht op leefgebieden zoals inkomen, schulden en huisvesting.
  • Het opstellen van concrete en haalbare plannen van aanpak voor ondersteuning, met oog voor maatwerkoplossingen en duurzaam herstel.
  • Regie voeren over casussen, waarbij alle betrokken partijen effectief worden gemotiveerd en betrokken.
  • Documenteren van voortgang en resultaten in goed gestructureerde rapportages, in lijn met de gestelde kaders van de opdracht.
  • Samenwerken met ketenpartners en bijdragen aan oplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van inwoners.

Competenties
De opdracht vraagt om een resultaatgerichte en stress-sensitieve aanpak. Daarnaast zijn de volgende competenties essentieel:

  • Zelfstandigheid en oplossingsgerichtheid om casussen effectief en duurzaam af te handelen.
  • Het vermogen om samen te werken met ketenpartners in de context van de opdracht.
  • Stressbestendigheid en flexibiliteit om te schakelen tussen uiteenlopende situaties.
  • Klantgerichtheid en het vermogen om inwoners centraal te stellen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: on overleg, ma – di – wo – do – vr.
Hybride werken is beperkt mogelijk.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als regiehouder op complexe casuïstiek;
  • Aantoonbare werkervaring met de Hersteloperatie Toeslagen;
  • Aantoonbaar beschikbaar te werken vanuit het gemeentehuis en het kunnen afleggen van huisbezoeken.
  • Aantoonbare werkervaring binnen het gemeentelijke sociaal domein;

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager op complexe problematiek of maatschappelijk werker bij een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met regievoering op casus- en procesniveau en ketensamenwerking (casemanagement) omschrijf duidelijk in het cv;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met inwoners met meervoudige problematiek;
  • Een toelichting op de relevantie van opgedane kennis en werkervaring met gespreksvoering met kwetsbare inwoners en samenwerking binnen de context van de opdracht;
  • Uurtarief maximaal €75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werkverkeer;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox