Gemeente West Betuwe

Casemanager ruimtelijke ontwikkeling

Gemeente West Betuwe

De opdracht­omschrijving

Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling (RO)
De gemeente West Betuwe zoekt een ervaren Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) voor een kwaliteitsimpuls in de afhandeling van ruimtelijke adviesaanvragen en onze dienstverlening daarop. De omgevingsdienst Rivierenland behandelt namens de gemeente West Betuwe informatieverzoeken, conceptverzoeken en omgevingsvergunningen van inwoners en ondernemers. Principeverzoeken behandelt de gemeente zelf. De gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders hebben opdracht gegeven om in samenwerking met de Omgevingsdienst de kwaliteit van dienstverlening op vergunningverlening te verbeteren. Als onderdeel van het verbetertraject gaan we de komende tijd onze vergunningverleningsprocessen optimaliseren. Aan de hand van de Lean-methode halen we de werkprocessen door de wasstraat en voeren verbeteringen door. De Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling is een nieuwe rol binnen de gemeente West Betuwe waarvan we willen onderzoeken in hoeverre deze positief bijdraagt aan procesoptimalisatie.

Dit gaat de Casemanager doen:

  • Je creëert zicht in en houdt regie op binnenkomende ruimtelijke adviesaanvragen vanuit de Omgevingsdienst. Je registreert wanneer deze in behandeling worden genomen en door wie, naar welke vakdisciplines ze gaan, en binnen welke termijn ze afgehandeld zijn. Daarnaast help je bij de implementatie van het gemeentelijk zaaksysteem. Zo draag je bij aan het creëren van inzicht in onze werkvoorraad, de logistieke route die ruimtelijke adviesvragen afleggen en eventuele knelpunten daarin.
  • Je draagt actief bij aan de optimalisering van onze werkprocessen en het klantcontact hierin. Je behandelt aanvragen en signaleert verbeterkansen in het werkproces. Zowel intern als in de samenwerking met de omgevingsdienst. Deze breng je in bij de wasstraat. Verbeteringen uit de wasstraat voer je door. Het nieuwe werkproces maak je eigen. Je leert de collega’s van ruimtelijke ontwikkeling ook zo te werken.
  • Je bent een vraagbaak voor collega’s binnen en buiten je team. Je kijkt mee met adviesvragen vanuit de Omgevingsdienst die stroef lopen en helpt deze vlot te trekken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeente in een soortgelijke rol. (Eis: ja/nee-vraag te beantwoorden door de aanbieder)
  • Kandidaat heeft actuele kennis van wet- en regelgeving en de vergunningverleningsprocessen binnen het omgevingsrecht. (Eis: ja/nee-vraag te beantwoorden door de aanbieder)
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op HBO werk- en denkniveau in een relevante richting zoals Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening, Planologie of Omgevingsrecht. (Eis: ja/nee-vraag te beantwoorden door de aanbieder)

De Wensen

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op de punten: Goede communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk om het goede gesprek te kunnen voeren met collega’s, ketenpartners en inwoners, en heldere adviezen of brieven te schrijven. Een stevige persoonlijkheid, structuur en durf om overzicht in en regie te kunnen houden op adviesvragen en waar nodig collega’s in beweging te brengen om het proces tijdig af te ronden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 september 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox