De Bilt

Casemanager omgevingsvergunningen

De Bilt

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Het behandelen en inhoudelijk toetsen van al langer lopende aanvragen om omgevingsvergunningen op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en de Omgevingswet en onderliggende regelingen. Dit ter vervanging van een openstaande vacature, de piekdrukte die daarmee gemoeid gaat en om achterstanden in te halen.

Competenties

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Politiek-bestuurlijk sensitief
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo-bachelor niveau of afgeronde cursussen Awb-1 en/of Awb-2;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Casemanager WABO/Omgevingswet;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Casemanager Wabo/Omgevingswet
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor 36 uur per week;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding in de richting van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met maximaal 80.000 inwoners;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox