Gemeente Zeist
max €100 per uur
Utrecht
32 uur per week
25 augustus 2025
25 november 2025
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Opdracht
Wij zijn op zoek naar een stevige en veelzijdige strategische communicatieadviseur. Je weet haarscherp wat de rol van communicatie is in de opgaven van onze organisatie. Je werkt daarin nauw samen met projectleiders, programmamanagers, bestuurders en strategische bestuursadviseurs. Je voelt je thuis in een bestuurlijk-politieke omgeving en blinkt uit in het doorgronden van complexe dossiers. Je houdt zowel van strategie als uitvoering en adviseert over het contact, de communicatie én de participatie met de inwoners en ondernemers van Zeist.
Als communicatieadviseur bij de gemeente Zeist zet je je in voor het goede leven in Zeist. Vanuit je expertise en inzicht in het krachtenveld denk en help je mee bij een effectieve inzet van communicatie. Je bent in staat om de grote lijnen te bewaken en vraagstukken van verschillende kanten te bekijken. Je stelt de vraag achter de vraag en weet daarmee tot de kern te komen. Je brengt in afstemming met je interne gesprekspartners lijn aan in de communicatieactiviteiten en ontwikkelt en implementeert een bijpassende communicatiestrategie.
Binnen het team Communicatie, dat bestaat uit 11 communicatieadviseurs (waarvan 1 persvoorlichter), en 3 online media adviseurs, bespreken we gezamenlijk onze capaciteit, verdeling en inzet op de verschillende opgaves en projecten. Dat betekent dat van iedereen flexibiliteit wordt gevraagd in het oppakken van verschillende taken en dat je soepel moet kunnen schakelen tussen de verschillende werkvelden. De verdeling in projecten voor deze tijdelijke functie moet nog vorm krijgen maar zal waarschijnlijk verschillende opgaven binnen sport, ondernemers, cultuur en evenementen (zoals de jaarwisseling) bevatten. Ook ga je aan de slag met risicocommunicatie en preventie zoals bijvoorbeeld communicatie over voorkomen van natuurbranden en voorlichting over noodpakketten.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do –
Is hybride werken mogelijk: ja, dinsdag is wel een werkdag op kantoor
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox