Provincie Noord-Holland
geen max tarief
Noord-Holland
36 uur per week
01 november 2025
01 november 2026
Opdrachtomschrijving:
Het programma BVS (Bedrijfsvoering Systemen) raakt een aantal essentiële systemen en processen binnen de Provincie. Op dit moment
werkt de Provincie met een SAP systeem voor projectsturing, HR, Financiën en Inkoop. Deze vier onderdelen worden nu alle
separaat aanbesteed. Deze aanbestedingen en de implementaties die hierop volgen vallen allemaal onder het
programma BVS. Dit is meerjarig traject. Op dit moment werken we naar een einddatum op 31 december 2027. De
losse onderdelen hebben hun eigen planning. Het HR systeem komt als eerste en heeft als deadline 31-12-2026. De gunning
hiervoor zal plaatsvinden op 1 november 2025. Aangezien BVS als programma wordt aangestuurd, is het van belang dat er een eenduidige,
consequente analyse, modelerings- en integratieaanpak worden gevolgd. Deze is in ontwikkeling en de business analist
zal hier een forse rol bij gaan spelen. De Business Analist is verantwoordelijk voor het analyseren, modelleren en optimaliseren van bedrijfsprocessen en de
onderliggende informatiestromen. De analist vertaalt bedrijfsbehoeften naar functionele oplossingen en weet deze te koppelen aan de werking van applicaties. Daarbij speelt het identificeren en ontwerpen van gegevensuitwisseling tussen systemen een cruciale rol.
Achtergrond opdracht:
In kaart brengen en analyseren van bedrijfsprocessen en deze vertalen naar informatiebehoeften. Op een inspanningsverplichting kan geen zzp-er worden
ingehuurd. Ontleden van processen tot gegevensstromen en bepalen welke data nodig is voor de ondersteuning van het proces. Vaststellen welke applicaties betrokken zijn bij een proces en hoe deze met elkaar moeten samenwerken, zowel technisch als functioneel Bepalen welke gegevens vanuit de ene applicatie nodig zijn in een andere en hoe deze gegevensuitwisseling plaatsvindt. Adviseren over de wijze van gegevensuitwisseling: handmatig, procesmatig of via geautomatiseerde koppelingen (API, middleware, etc.). Dit in overleg met projectmanagers en
productowner(s) Opstellen van functionele specificaties, gegevensmodellen
en procesontwerpen. Fungeren als schakel tussen de business, functioneel beheer en productteam Integraties.
OPDRACHT
1.Opleveren Functioneel Ontwerpen voor integraties tussen de kernbedrijfsvoeringssystemen; t.w.: HR-, Inkoop-, SalarisFinancieel- en Projectsturingsystemen.
2.Opleveren Functioneel Ontwerpen integraties met de in- en externe systemen die gegevens uitwisselen met de onder 1 genoemde systemen.
3.Gevraagd en ongevraagd adviseren van product owner en scrum master van het productteam Integraties aangaande prioriteren backlog en sprintprioritering
n.b. Op dit moment zijn er 32 integraties geïdentificeerd die beoordeeld en indien opportuun gebouwd moeten worden. Concreet betekent dit 32 analyses en een nader te bepalen hoeveelheid functioneel ontwerpen.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox