Omgevingsdienst Rivierenland

Bestuurssecretaris - organisatiejurist

Omgevingsdienst Rivierenland

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Opdracht
Doel van de opdracht

De Omgevingsdienst Rivierenland zoekt tijdelijke versterking om bestuurlijke besluitvorming die onze leefomgeving raakt zorgvuldig, transparant en juridisch onderbouwd tot stand te laten komen. De ingehuurde professional fungeert als verbindende schakel tussen Bestuur, Directie en het Gelders Stelsel en borgt integriteit, kwaliteit en uitvoering.

Resultaatgebieden

  • Bestuurlijke ondersteuning Ondersteunen van Directie en Bestuur bij bestuurlijke vraagstukken, inclusief  ondersteuning van de Algemeen directeur als  secretaris van het Algemeen en Dagelijks Bestuur.

  • Besluitvorming en opvolging Screenen van voorstellen op volledigheid, juistheid en uitvoerbaarheid; organiseren van agenda’s; opstellen van verslagen; bewaken van de uitvoering van besluiten.

  • Integriteit en mandaatbewaking Adviseren over het juiste gebruik van mandaten en borgen van integriteit; optreden als klachtencoördinator conform Awb en GR Omgevingsdienst Rivierenland.

  • Juridische kaders en implementatie Ontwikkelen en adviseren over gemeenschappelijke regelingen, organisatiebesluiten en mandaatregelingen; zorgdragen voor implementatie binnen de organisatie.

  • Contractadvies en risicobeheersing Toetsen van contracten en overeenkomsten; signaleren van juridische risico’s; borgen van voorwaarden die publieke belangen beschermen.

  • Stakeholderrelaties en informatievoorziening Onderhouden van contacten met interne en externe partijen; zorgen voor afstemming en tijdige, duidelijke informatievoorziening over bestuurlijke besluiten en procedures.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit: Je begrijpt besluitvorming, herkent belangen en timing, en stemt je advies daarop af;
  • Juridisch oordeelsvermogen:Je legt regels helder uit, toetst voorstellen op rechtmatigheid en signaleert risico’s;
  • Organiseren en opvolgen: Je plant vergaderingen, bewaakt agenda’s en zorgt dat besluiten worden uitgevoerd;
  • Communiceren en samenwerken: Je maakt complexe zaken begrijpelijk en stemt effectief af met interne en externe partijen;
  • Integriteit en vertrouwen: Je bewaakt mandaten en afspraken, handelt zorgvuldig en bent betrouwbaar.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

De Eisen

  • 3. Een maximum uurtarief van € 106,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender;
  • 4. Aantoonbare afgeronde opleiding Rechten, Bestuurskunde, Publiek Management op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuurssecretaris en/of Organisatiejurist binnen de overheid of een publiek samenwerkingsverban.

De Wensen

  • 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuurssecretaris en/of Organisatiejurist binnen de overheid of een publiek samenwerkingsverband;
  • 7. Aantoonbare kennis van gemeenschappelijke regelingen, mandaatregelingen, organisatiebesluiten en basis bestuursrecht (zoals Awb, Wmebv, Wep en Woo in het kader van actieve openbaarmaking) (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • 8. Aantoonbare werkervaring met mandaat- en organisatiebesluiten (Benoem dit duidelijk in het cv) ;
  • 10. Aantoonbare werkervaring met complexe gemeenschappelijke regelingen en juridische advisering (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • 11. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van contracten en overeenkomsten voor diensten en producten (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • 9. Aantoonbare werkervaring met contractadvies, inclusief signaleren en mitigeren van juridische risico’s (Benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox