gemeente Epe

Beleidsontwikkelaar Sociaal Domein

gemeente Epe

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Algemeen

Het team Participatie is onderdeel van de afdeling Samenleving. Het team bestaat uit beleidsontwikkelaars en beleidsuitvoerders. Samen richten zij zich op de ontwikkeling en uitvoering van de taken die voortvloeien uit de drie decentralisaties: Wmo, Jeugdzorg en Participatie en Schuldhulpverlening. Voor dit team zoeken we tijdelijk een enthousiaste en ervaren beleidsontwikkelaar. Deze weet vorm en inhoud te geven aan de diverse opdrachten binnen het sociale domein en specifiek op het terrein van Schuldhulpverlening, vroegsignalering en minimabeleid.

Opdracht:
De komende jaren ligt de nadruk binnen het sociaal domein op de transformatieopgave. Deze visie sluit aan bij het Integraal beleidsplan sociaal domein. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in jouw vakgebied. Ook heb je heldere ideeën over hoe we ondersteuning en dienstverlening kunnen blijven bieden, binnen de beschikbare budgetten. Je betrekt onze inwoners en samenwerkingspartners bij de totstandkoming van het beleid. Dat doe je interactief. Daarnaast ben je intermediair tussen de maatschappelijke partners en de politiek, zowel binnen onze gemeente als in regionaal verband.

 

Als beleidsontwikkelaar adviseer je het management en het bestuur. Je adviezen betreffen zowel het proces als de vakinhoud. Landelijke ontwikkelingen vertaal je naar onze gemeente en regio. Daarbij speel je graag een voortrekkersrol. Daarnaast heb je ervaring met het maken van (nieuw) beleid voor de actuele thema’s op het gebied van werk en inkomen. Belangrijke speerpunten voor komend jaar zijn vroegsignalering bij schulden en minimabeleid.

 

De komende periode ga je aan de slag met een aantal specifieke klussen, o.a. :

  • Het ontwikkelen Beleidsplan Minimaal rondkomen, armoede en schulden Gemeente Epe, en
  • Het doorontwikkelen van vroegsignalering

Daarnaast pak je een aantal reguliere taken op als budgethouder, in het kader van subsidies en contractbeheer en ga je aan de slag met vragen die spelen rondom Covid.


Verantwoordelijkheden

Zie opdrachtomschrijving. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar werkervaring als beleidsadviseur met als aandachtsgebied de Participatiewet, Schuldhulpverleningswet en aanverwante wetgeving. Dit is aantoonbaar in je CV.
  • Aantoonbaar een afgeronde relevante opleiding op hbo-niveau en heb je minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein bij een gemeente. Dit onderbouw je in je CV.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 februari 2021 tot en met 15 juli 2021 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Sterk in woord en geschrift.
  • Aantoonbare ervaring met beleidsthema schuldhulpverlening in het afgelopen jaar. In de motivatie zien we graag terug hoe je op de hoogte bent van de recente ontwikkelingen binnen het vakgebied.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox