Gemeente Oldebroek

Beleidsmedewerker Welzijn

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

Opdrachtbeschrijving beleidsmedewerker Welzijn

De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Het team
Het team Samenleving bestaat uit ruim 20 enthousiaste en gedreven (beleids)medewerkers. Naast jeugd, Wmo, Participatie en inkomen, zijn onderwijs, sport, gezondheid, cultuur, subsidies, veiligheid en inwonerparticipatie belangrijke werkvelden binnen het team. Vanwege uitval van een collega zijn we op zoek naar tijdelijke capaciteit.

Opdrachtomschrijving
Voor het team Samenleving ga je aan de slag als beleidsmedewerker Welzijn. Je onderhoudt de relaties met het Platform Informele Ondersteuning, vrijwilligersorganisaties en andere maatschappelijke partners. Je houdt je onder andere bezig met de thema’s eenzaamheid, mantelzorg, vrijwilligerswerk en senioren. Je vertaalt beleid naar subsidiekaders en verstrekt subsidies. Het beleidsplan Sociaal Domein en de uitvoeringsagenda zijn daarbij leidend. Je  werkt nauw samen met het cluster Welzijn in het Sociaal Team van de gemeente Oldebroek, geeft richting en bent op de inhoud eerste aanspreekpunt en sparringpartner voor het cluster. Je houdt actuele, regionale en landelijke ontwikkelingen in de gaten en vertaalt dat naar de lokale situatie.

Wat neem je mee

  • Je bent praktisch en proactief ingesteld en bent faciliterend aan het team;
  • Je bent samenwerkingsgericht, maar je kunt ook goed zelfstandig werken;
  • Je beschikt over analyserend vermogen en werkt nauwkeurig;
  • Je kunt goed en flexibel schakelen tussen onderwerpen en taken.

De Eisen

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente met een vergelijkbare opdracht (thema’s welzijn, ouderen, dementie, mantelzorg en regievoering).
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis van en ervaring met mantelzorg en/of vrijwillige inzet.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 2 maart 2023 tussen 09.00 en 13.00 uur; zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een notitie waarom kandidaat waarom kandidaat hier alsnog aan voldoet.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar aanvullende opleidingen gevolgd op het gebied van: - Welzijn en sociaal domein - Subsidies
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbare kennis van en ervaring met informele zorg in de volle breedte (dus meer dan alleen bijvoorbeeld mantelzorg en vrijwillige inzet).
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbare kennis van en ervaring met relatiemanagement.
  • De competenties en de kennis, expertise en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Naast onze kernwaarden, Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties: • Verbinder; • Maatschappelijk betrokken; • In staat om richting te geven.
  • Kandidaat beschikt over op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox