
Gemeente Lochem
geen max tarief
Gelderland
24 uur per week
01 december 2025
01 maart 2026
Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Opdracht
Ter versterking van ons team Maatschappelijke Ontwikkeling & Vastgoed zijn wij op zoek naar een tijdelijke medior beleidsadviseur sociaal domein. De functie bestaat voornamelijk uit twee onderdelen:
- Werkzaamheden m.b.t. de Participatiewet (werk en inkomen);
- Accounthouder voor PlusOV en aanspreekpunt doelgroepenvervoer.
Participatiewet (werk en inkomen)
Je bent aanspreekpunt voor collega's op het gebied van de Participatiewet (werk en inkomen). Je zorgt ervoor dat iedereen, zoveel als mogelijk, mee kan doen. Je werkt aan beleid op het gebied van werk en re-integratie. Specifieke doelgroepen waar jouw werk op gericht is: mensen met een arbeidsbeperking die ondersteuning nodig hebben om te kunnen werken (WSW), mensen die in aanmerking komen voor nieuw beschut werk en de doelgroep nieuwkomers (waaronder inburgeraars). We werken hierbij nauw samen met o.a. consulenten van 't Baken. Het is in deze functie belangrijk dat je goed verbinding legt met de uitvoering en signalen oppakt die zij geven.
De komende periode staat o.a. in het teken van de doorontwikkeling van de beschutte werkplekken. Je neemt tevens deel aan regionale overleggen van de arbeidsmarktregio Veluwe Stedendriehoek en daaruit voortkomende werkzaamheden, bijvoorbeeld het op te zetten regionale werkcentrum.
Accounthouder PlusOV en aanspreekpunt doelgroepenvervoer
PlusOV is o.a. verantwoordelijk voor het vervoer van mensen van en naar de dagbesteding of voor kinderen van en naar het speciaal onderwijs. Dit is een Gemeenschappelijke Regeling (GR) van 9 gemeenten waar je in deze functie aanspreekpunt voor bent. Een aantal deelnemende gemeenten hebben aangegeven voornemens te zijn om uit deze GR te stappen. Dit heeft gevolgen voor de bestaanszekerheid van PlusOV en heeft ook consequenties voor hoe wij het doelgroepenvervoer willen organiseren in gemeente Lochem. Jij bent de komende periode verantwoordelijk voor dit dossier.
Algemeen
- Je vertaalt ontwikkelingen op regionaal en landelijk niveau naar de lokale situatie;
- Je schakelt lokaal op bestuurlijk, management- en uitvoerend niveau.
Competenties
- Analytisch;
- Resultaatgericht;
- Omgevingsbewust;
- Strategisch denken en adviseren;
- Oog voor financiële impact van het beleidsadvies;
- Bestuurlijk sensitief;
- Ccommunicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
- Slagvaardig;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkzaamheden vinden veelal plaats op maandag, dinsdag en donderdag en incidenteel op woensdag en/of vrijdag. Minimaal twee dagen op kantoor, maximaal 1 dag thuiswerken.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox