Gemeente Westerwolde

Backoffice medewerker BRP Straat

Gemeente Westerwolde

De opdracht­omschrijving

De BRP-straat heeft als voornaamste taak het registreren van personen die voor eerste  inschrijving in de BRP in aanmerking komen. De BRP-straat werkt onder andere intensief samen met de IND, COA en de AVIM. Naast de samenwerking met de ketenpartners op het aanmeldcentrum heb je ook veel contact met de andere BRP-straten. De BRP-straat heeft een eigen afdeling op het aanmeldcentrum in Ter Apel. Het BRP-proces op het aanmeldcentrum Ter Apel is een continu doorlopend proces. De BRP-straat is zeven dagen per week in bedrijf, het team is zowel doordeweeks als in het weekend inzetbaar.

 De hoofdtaken bestaan uit: 

  • het voorbereiden van dossiers op het gebied van eerste inschrijving in de BRP;

  • het controleren van dossiers op het gebied van eerste inschrijving in de BRP;

  • het voeren van intakegesprekken met asielzoekers;

  • het afhandelen van BRP mutaties op het gebied van eerste inschrijving in de BRP;

  • het toepassen van het juiste IPR recht en nationaliteitswetgeving;

  • als vraagbaak dienen voor collega’s en ketenpartners.

Kandidaatomschrijving

  • een op de functie gerichte opleiding op minimaal MBO niveau (bijvoorbeeld BOBZ / BABZ);

  • vakinhoudelijke kennis op het gebied van:

    • Basisregistratie Personen;

    • Internationaal Personen- en Familierecht en

    • Nationaliteitwetgeving;

  • aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie;

  • je bent in het bezit van goede communicatieve vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal. Je kunt zowel mondeling als schriftelijk duidelijk je standpunten op je beslissingen toelichten en argumenten overbrengen aan burgers.

 

En daarnaast zijn dit jouw competenties:

  • klantgerichtheid

  • communicatief vaardig

  • integriteit

  • nauwkeurigheid

  • team player

  • conflicthantering

  • stressbestendig

Interviewplanning

De gesprekken met de top 3 kandidaten zullen worden gepland op 20 augustus 2020  op de BRP-Straat AC Ter Apel.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt minimaal 1 jaar recente werkervaring (aantoonbaar met CV) als backoffice medewerker BRP-Straat in de afgelopen 2 jaar.
  • Je hebt aantoonbare recente, relevante, werkervaring opgedaan bij één van de BRP straten als backoffice medewerker BRP-straat.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">.We zullen gaan toetsen op kennis en kunde die is opgedaan bij eerdere opdrachten als medewerker BRP-straat.
  • Je beschikt over kennis m.b.t. Key2Burgerzaken en de vestingingsmodule.
  • Je hebt ervaring met het toepassen van IPR en nationaliteitsrecht.
  • Je hebt meerjarige recente ervaring als backoffice medewerker BRP-Straat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox