Gemeente Haarlemmermeer

Assetmanager civiele kunstwerken

Gemeente Haarlemmermeer

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In jouw rol van beheerder, zet jij het assetmanagement van alle civiele kunstwerken, zoals bruggen, tunnels, damwanden en steigers letterlijk en figuurlijk op de kaart. Dit doe je gezamenlijk met de huidige Sr assetmanager, waarbij je een grote invloed hebt op de invulling van het beheer. Door risico gestuurd te werken bepaal jij wat, waar, wanneer nodig is. Je bent omgeving en politiek bewust, je werkt tenslotte voor de burgers van de gemeente Haarlemmermeer. Jij bewaakt de balans tussen proces en praktijk. Uiteraard houd je daarbij rekening met de kosten. Als beheerder weeg je de risico’s af en verwoordt dit in praktische integrale beheer- en onderhoudsplannen.
Je maakt deel uit van het team Vakdisciplinesvan het cluster Beheer & Onderhoud (B&O) en werkt nauw samen met je Sr assetmanager, de andere assetsteams, andere clusters, en je hebt geregeld overleg met gemeentes, waterschappen en marktpartijen. Je werkt in een dynamische omgeving waarbij je gemakkelijk kunt schakelen en inspelen op nieuwe ontwikkelingen, zowel organisatorisch als binnen jouw vakgebied.

Je bent als beheerder verantwoordelijk voor het in kaart brengen en houden van het areaal. Aan de hand daarvan schrijf je een assetjaarplan met als kader het beheerplan. Jij maakt daarbij overwogen keuzes en weet welke risico's er zijn. Met dit plan in de hand zorg je ervoor dat dit gerealiseerd wordt. 

Deeltaken en korte uitwerking

  • Regie op de exploitatie; opstellen onderhoudsprogrammering en regie op de realisatie;
  • Monitoring en inspectie; opstellen inspectiekader en contracteren
  • Beheerder aan tafel; Toetsen van ontwerpen en  regie op overdracht van projecten;
  • Informatievoorziening; areaalgegevens op orde brengen en houden ism gegevensbeheer.

Aanvullende informatie  

  • op deze opdracht zijn de DNR2011 met standaard afwijkingen Haarlemmermeer van toepassing
  • Concept-inhuurovereenkomst en de Integriteitsverklaring externen zoals bijgesloten bij deze aankondiging, zijn van toepassing
  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

Kandidaatomschrijving

Naast je ervaring binnen het assetmanagementvak, vinden wij met name je persoonlijkheid en competenties van belang. Jij bent een assetmanager die in staat is afstand te nemen van de details en op tactisch niveau de lijnen ziet en kan bijsturen. In deze functie werk je samen met veel partners in de keten. Jij bent een goede gesprekspartner en verbinder voor verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie en kunt goed schakelen tussen deze niveaus. Je bent je bewust van de (in)formele regels, verschillende posities, ontwikkelingen, gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en handelt hiernaar. Tenslotte ben jij in staat om tactische plannen te vertalen naar operationele processen.

Interviewplanning

Wij verzoeken je vriendelijk om rekening te houden met de volgende datum voor selectiegesprekken:

maandag 20 december a.s. tussen 9.30 en 12.00 uur.

Vanwege de Coronamaatregelen behoort het tot de mogelijkheden dat de gesprekken digitaal plaatsvinden.

Toelichting op rooster

16 of uur 24 per week is bespreekbaar

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

45000000-7 - Bouwwerkzaamheden

Eisen

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage15-8 Inhuurovk-opdracht van inhuur via bureau 20201001.pdfDownload bijlageAlgemene Inkoopvoorwaarden 2015 met Annex-2019 nw kvk.pdfDownload bijlageIntegriteitsverklaring externen.pdf

Wet deregureling arbeidsverhoudingen

Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten. (Het detacheringbureau of het payrollbedrijf dienen op het moment van het publiceren van de offerteaanvraag al wel voor deze categorie te zijn toegelaten tot het DAS) Een zzp’er als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.

Opleiding

Aantoonbaar op CV beschikken over een HBO werk- en denkniveau op het gebied van techniek, opgedaan door een combinatie van een relevante afgeronde hbo-opleiding met minimaal 5 jaar ervaring met beheer van openbare ruimte of een afgeronde MBO opleiding met minimaal 10 jaar ervaring in de openbare ruimte. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.

Werkervaring politiek gestuurde organisatie

Kandidaat beschikt over ervaring bij of voor een politiek gestuurde organisatie in de afgelopen 5 jaar. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet (in CV of Motivatiebrief).

Ervaring met het gevraagde werkveld

Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2011-2021) met beheer van civiele kunstwerken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.

Ervaring beheersystemen

Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over ervaring met onderhoudsbeheersystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 2 opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met onderhoudsbeheersystemen.

Ervaring opstellen beheerplannen

Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met opstellen beheer en onderhoudsplannen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 2 opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt (in CV of Motivatiebrief).

Beschikbaarheid en werktijden

Voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of per 1 januari ivm eventuele opzegtermijn.

Integriteit

Gedraagt zich integer en is bereid integriteitsverklaring te ondertekenen.

Gevraagde documenten

Aanleveren na gunning

  • Integriteitsverklaring externen
  • Doe de Waadi-check
  • Verklaring omtrent gedrag

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 60 %

Ervaring met het gevraagde werkveld

Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2011-2021) met beheer van civiele kunstwerken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet

  • 3-5 jaar (5 %)
  • 5-7 jaar (10 %)
  • 7 jaar (15 %)

Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Je bezit executiekracht;
  • Je bent vaardig in het opstellen van plannen en bestuurlijke voorstellen;
  • Je adviseert pro-actief over inhoudelijk en procesmatig complexe vraagstukken;
  • Je maakt je opdrachten concreet en zorgt voor uitvoering en opvolging;
  • Je kunt schakelen tussen beleidsmatig denken en actiegericht werken;
  • Je bent initiatiefrijk, open en samenwerkingsgericht;
  • Je bent stressbestendig en werkt zelfstandig.

Weging: 25 %

De Eisen

  • Gedraagt zich integer en is bereid integriteitsverklaring te ondertekenen.
  • Voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of per 1 januari ivm eventuele opzegtermijn.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met opstellen beheer en onderhoudsplannen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 2 opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt (in CV of Motivatiebrief).
  • Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over ervaring met onderhoudsbeheersystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 2 opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met onderhoudsbeheersystemen.
  • Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2011-2021) met beheer van civiele kunstwerken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet.
  • Kandidaat beschikt over ervaring bij of voor een politiek gestuurde organisatie in de afgelopen 5 jaar. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet (in CV of Motivatiebrief).
  • Aantoonbaar op CV beschikken over een HBO werk- en denkniveau op het gebied van techniek, opgedaan door een combinatie van een relevante afgeronde hbo-opleiding met minimaal 5 jaar ervaring met beheer van openbare ruimte of een afgeronde MBO opleiding met minimaal 10 jaar ervaring in de openbare ruimte. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Je bezit executiekracht;</li><li>Je bent vaardig in het opstellen van plannen en bestuurlijke voorstellen;</li><li>Je adviseert pro-actief over inhoudelijk en procesmatig complexe vraagstukken;</li><li>Je maakt je opdrachten concreet en zorgt voor uitvoering en opvolging;</li><li>Je kunt schakelen tussen beleidsmatig denken en actiegericht werken;</li><li>Je bent initiatiefrijk, open en samenwerkingsgericht;</li><li>Je bent stressbestendig en werkt zelfstandig.</li></ul>
  • Kandidaat beschikt op CV aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2011-2021) met beheer van civiele kunstwerken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox