Gemeente Altena

Arbo en preventiecoördinator

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Arbo- en preventiecoördinator
12 uur per week


Kunnen we als aanjager, monitor én uitvoerder op Arbo en preventiegebied een beroep op jou doen? Ben jij in staat om een veilige en gezonde werkomgeving op grond van de wettelijke verplichting vanuit de Arbowet te realiseren en te onderhouden? Lever jij een actieve bijdrage in de uitvoering van  strategie en beleid op Arbo en preventiegebied? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Jouw werk
Je bent vraagbaak op op het gebied van welzijn, veiligheid, gezondheid en arbeidsomstandigheden en voert een breed scala aan arbo- en preventiewerkzaamheden uit. Dit doe je  in nauwe verbinding met de arbo-coördinator, de OR en stakeholders.
Je geeft uitvoering aan het Arbobeleid door te werken conform het opgestelde Arbo jaarplan. Een deel van de acties uit dit plan behoort tot jouw verantwoordelijkheid. Werkzaamheden die opgepakt moeten worden zijn:

  • het uitvoering geven aan het plan van aanpak dat voortvloeit uit actualisatie  van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E);
  • het implementeren en onderhouden van het VCA handboek;
  • het uitvoeren van taken vanuit het VCA beleid (jaarlijkse interne audit, jaarlijkse directiebeoordeling, actieplan en (bijna) ongevallenregistratie)

het op orde brengen van en regie voeren op de BHV organisatie, het interventieteam en het omgaan met agressie en geweld.
-Je bespreekt de voortgang van het plan met de stakeholders en levert input voor het jaarverslag. Daarnaast werk je nauw samen met deskundige personen en de ondernemingsraad en adviseer je over genomen en te nemen maatregelen gericht op het tot stand brengen van een zo goed mogelijk arbeidsomstandighedenbeleid. Je hebt nauw contact met de buitendienst over arbeidsomstandigheden van de collega’s daar en ondersteunt bij opleidingsplannen op het gebied van arbo. Je stemt af met het programma vitaliteit om aan te sluiten op het realiseren van een gezonde organisatie. Tot slot kan je in voorkomende gevallen gevraagd worden om voorlichting of instructie te verzorgen ten aanzien van arbo en preventie en treed je op als contactpersoon voor de Inspectie SZW.


Over jou
Je weet met jouw manier van werken het preventiebeleid aan te jagen zodat er een continue verbetering en bewustwording is van het belang van goede arbeidsomstandigheden bij gemeente Altena. Je hebt feeling met het thema arbeidsomstandigheden en beschikt over brede kennis en inzicht op het gebied van gezond en veilig werken. Uiteraard wil je hierin meedenken en werken en ben je toegankelijk voor collega's en directie.
Daarnaast heb je:
• Een relevante opleiding en ervaring op het gebied van Arbo en/of preventie;

  • Ervaring als arbocoördinator of preventiemedewerker of een vergelijkbare rol (specifieke ervaring binnen een politieke of overheidsorganisatie is dit een pre)

• kennis van de actuele arbeidsomstandigheden wet- en regelgeving;
• Ervaring met het uitvoeren van het plan van aanpak actualisatie RI&E;
• Kennis van arbeidsomstandigheden bij de buitendienst en VCA;

  • Ervaring met het op orde brengen van BHV (inclusief noodplan en opleidingsplan) en het interventieteam is een pre.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximum tarief?

De Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als arbo-coördinator of preventiemedewerker opgedaan. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft relevante kennis van en recente ervaring met het uitvoeren van het plan van aanpak RI&E. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft relevante kennis en recente ervaring met het op orde brengen van de BHV organisatie, het opstellen van noodplannen en het bijbehorende organisatiebrede opleidingsplan. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft relevante kennis van en recente ervaring met het coördineren en op orde brengen van het interventieteam. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft relevante kennis en recente ervaring met arbeidsomstandigheden buitendienst in de volle breedte en VCA. Dit moet blijken uit het CV
  • Kandidaat heeft kennis van de arbeidsomstandigheden wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek
  • Kandidaat beschikt over ondernemerschap en is in staat om regie te voeren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over verbindende kwaliteiten en is in staat om stakeholders en collega’s mee te nemen en te betrekken in het proces. Dit moet blijken uit het gesprek
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit en weet besluitvormingsprocessen binnen de gemeentelijke organisatie via de juiste route te doorlopen. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat is proactief en in staat om als kartrekker op te treden. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox