Het Kadaster

Ais integratie specialist

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Deze systemen zijn onderling met elkaar verbonden door integraties.

Aangezien er binnen het Kadaster nieuwe applicaties worden geïmplementeerd, zijn er ook nieuwe integraties nodig.  Het Integratieteam is derhalve op zoek naar een Azure Integration specialist om middels Azure Integration Services (AIS) integraties (interfaces) van- en naar ERP pakket AFAS en mogelijk andere applicaties, te ontwikkelen.

Het Azure Integration Services platform is een relatief nieuw Integratie platform binnen het Kadaster. De afgelopen maanden heeft het Kadaster Integratieteam, samen met een externe IT partner, het Integratie platform neergezet en Integratie standards & guidelines opgesteld. De faciliteiten om nieuwe integraties te ontwikkelen zijn dus aanwezig. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Visual Studio;
  • GITea Repository;
  • GitHub;
  • Azure DevOps CI/CD;
  • Infrastructure as Code (IaC);
  • Microsoft Bicep;
  • Terraform;
  • Logic Apps;
  • Service Bus;
  • API Management;
  • Interface monitoring;
  • Message queue (MQ).

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Samenwerken met verschillende teams, met name het ERP-CORE team dat verantwoordelijk is voor de implementatie van het nieuwe ERP CORE pakket van AFAS, met als belangrijkste functionele domeinen Finance, Inkoop en HR, om de integratiebehoeften te begrijpen en te implementeren;
  • Vertalen van functionele integratie ontwerpen naar technische integratie ontwerpen;
  • Ontwikkelen van integraties op basis van AIS;
  • Uitvoeren van unit testen;
  • Opstellen van integratietest scenario’s;
  • Uitvoeren van FAT testen en integratietesten;
  • Mogelijk inwerken van een toekomstige AIS ontwikkelaar, dus lead ervaring is een pré.

 

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

 

De Eisen

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding op hoger;
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met een overheidsorganisatie en met werken in een breed stakeholderveld met waarbij rekening moet worden gehouden met uiteenlopende belangen;
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Azure technieken als API Management, Logic Apps, Servicebus en Event hub, en het ontwerpen van cloudoplossingen;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met realisatie integraties van en naar standaard ERP pakketten;
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV;
  • De kandidaat wordt minimaal 2 x per week op kantoor verwacht, locatie Apeldoorn.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met realisatie van integraties van en naar standaard ERP pakketten. Onze voorkeur gaat uit naar ervaring met AFAS ;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met FinOps;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met realisatie van integraties van en naar standaard ERP pakketten. Onze voorkeur gaat uit naar ervaring met AFAS;
  • Je toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 juni 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox