Gemeente Gouda

Afdelingshoofd Services

Gemeente Gouda

De opdracht­omschrijving

Interim afdelingshoofd Services

In verband met zwangerschapsverlof van het afdelingshoofd Services, zijn wij per 01-03-2021 op zoek naar een interim afdelingshoofd Services voor de duur van 4 maanden (met de mogelijkheid tot verlenging).

De  teams
De afdeling Services bestaat uit 33 medewerkers vast in dienst, 5 buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand (BABS) en een pool van flexibele medewerkers, werkzaam in het KCC (klant contact center). Het afdelingshoofd Services geeft integraal leiding aan de afdeling.
Binnen de afdeling zijn 2 teamleiders werkzaam, welke verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse aansturing van het KCC enerzijds en de teams burgerdiensten, omgevingsloket en kwaliteit&ontwikkeling anderzijds.
Binnen het team burgerdiensten ligt de nadruk op de dienstverlening rondom specialistische verzoeken op het gebied van burgerlijke stand en BRP. Het team omgevingsloket richt zich op vragen die betrekking hebben op het ruimtelijk domein. Het team kwaliteit en ontwikkeling verricht verschillende ondersteuningstaken o.a. op het gebied van managementinformatie, klanttevredenheid, privacy en applicatiebeheer.
Bij het KCC ligt het accent op dienstverlening. 1e lijnsklantcontacten vinden voornamelijk plaats aan de balies op de 1e verdieping en de receptie op de begane grond. Maar ook via social media, externe mail, het callcenter en via de bijbehorende backoffice taken. Het KCC is bezig met een professionaliseringsslag om klaar te zijn voor de toekomst en mee te groeien met een snel veranderende samenleving.
Het team redactie en vormgeving vallen hiërarchisch onder het afdelingshoofd en zij houden zich voornamelijk bezig met de website, intranet, redactie werkzaamheden, communicatie en grafische vormgeving.

De organisatie
In totaal werken er zo’n 490 mensen bij de gemeente Gouda, verdeeld over diverse afdelingen en projecten. De ambtelijke aansturing gebeurt via drie directieleden - een algemeen directeur en twee directeuren – in samenwerking met alle afdelingshoofden. Samen werken wij aan een wendbare en lerende organisatie, die lenig inspeelt op wat er in de stad leeft en gebeurt en waar mogelijk samen met inwoners, bedrijven of instellingen plannen maakt en realiseert. Een blik naar buiten, een flexibele opstelling en telkens de vraag blijven stellen of de goede dingen gebeuren, zijn daarbij onmisbare ingrediënten.

Jouw rol
 
  • Sparringpartner voor- en faciliteren van teamleiders en procesadviseur
  • Ingezette lijn op afdeling en bijbehorende projecten uitdragen zowel naar eigen medewerkers als buiten de afdeling
  • Voortzetten cultuuromslag KCC
  • (Lopende) P-zaken oppakken in afstemming met HRM
  • i.o.m. teamleiders en procesadviseur nieuwe zaken laten oppakken
  • Deelnemen aan MT BM en services daar vertegenwoordigen
  • Eerste aanspreekpunt voor redactie en grafische vormgeving
  • Sparringpartner voor afdelingshoofd communicatie
  • Verkiezingen + evaluatie
  • Coördineren technische- en schriftelijke vragen
  • Budgethouder

Wat jij meebrengt
En verder heb je of ben je:
  • ervaring met verandermanagement;
  • WO werk- en denkniveau;
  • minimaal 3 jaar relevante gemeentelijke ervaring;
  • in staat verbinding te maken met mensen en verbinding tussen mensen te bewerkstelligen;
  • Ervaring als manager in een complexe en snel veranderende omgeving;
  • Hands on mentaliteit;
  • Ondernemend;
  • Omgevingsbewust;
  • Oplossingsgericht kunnen denken met de nodige creativiteit;
  • In staat om makkelijk te schakelen van operationeel naar tactisch of strategisch niveau.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring als leidinggevende bij een gemeente

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - hands on mentaliteit - ondernemend; - omgevingsbewust - oplossingsgericht kunnen denken met de nodige creativiteit - goede leidinggevende vaardigheden - duidelijke affiniteit met dienstverlening - in staat verbinding te maken met mensen en verbinding tussen mensen te bewerkstelligen - in staat om makkelijk te schakelen van operationeel naar tactisch of strategisch niveau.
  • Ervaring als manager in een complexe en snel veranderende omgeving. Dit wordt duidelijk benoemd in het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties (inclusief contactgegevens)
  • Ervaring op een dienstverlenende afdeling bij een gemeente of duidelijk aantoonbare affiniteit hiermee is een pre
  • Met betrekking tot werkgerelateerde aspecten minimaliseert of compenseert Kandidaat CO2 uitstoot (toelichten 1ste pagina CV).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox