Gemeente Pijnacker Nootdorp

Adviseur openbare orde en veiligheid (oov)

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Je komt te werken vanuit het team Veiligheid & Handhaving. Dit team bestaat uit adviseurs OOV, APV vergunningverleners, juristen, een cluster ondermijning en boa’s. Bij elkaar ongeveer 30 medewerkers. Het team levert advies en beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid, zorg en veiligheid, jeugd en veiligheid, ondermijning, handhaving openbare ruimte, en vergunningverlening op het gebied van de APV en Bijzondere wetten.

Voor onze gemeente zijn wij op zoek naar een adviseur openbare orde en veiligheid die zowel zelfstandig veiligheidsvraagstukken oppakt als de adviseur zorg en veiligheid en de strategisch adviseur veiligheid ondersteunt.

We zoeken iemand met enkele jaren werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid, die in staat is om taken zelfstandig op te pakken en daarmee de andere adviseurs OOV ontlast. De opdracht is voor een periode van 2 maanden. Wij zoeken daarom een ervaren adviseur OOV die thuis is in het vakgebied, makkelijk contact legt en snel kan schakelen.

Opdracht
De gemeente verstrekt een tijdelijke adviesopdracht op het terrein van Zorg & Veiligheid en Jeugd & Veiligheid. De opdrachtnemer levert onafhankelijke, specialistische ondersteuning in de vorm van analyses en adviesproducten binnen afgesproken projectkaders. Je vormt een tandem met de strategisch adviseur veiligheid. Je werkt samen met collega’s uit verschillende domeinen en externe partners om projecten succesvol te laten verlopen. Je hebt oog voor de wereld om je heen en een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit.

De opdrachtnemer levert onder meer de volgende afgebakende projectresultaten op:

  • Je adviseert over de aanpak van inhoudelijke casuïstiek (breed) op het op het terrein openbare orde, veiligheid en leefbaarheid;
  • Je voert activiteiten en acties zoals opgenomen in het Uitvoeringsplan integrale veiligheid 2025-2026 uit. In het bijzonder op de geprioriteerde thema’s zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid.
  • Je ondersteunt de strategisch adviseur door het oppakken van veiligheidsvraagstukken vanuit bestuur, management, collega’s en samenleving.
  • Je ondersteunt de adviseurs OOV door het (tijdelijk) behandelen van casuïstiek op het gebied van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid;
  • Dat doe je in samenwerking met zowel interne partners als externe partners zoals het Zorg- en Veiligheidshuis en Politie.
  • Je draagt bij aan het vastleggen van de werkprocessen, beleidsontwikkeling en opstellen van plannen van aanpak op de gebieden van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid.
  • Je levert gevraagd en ongevraagd advies over het verbeteren van processen

Wij zoeken een zelfstandige adviseur die collega’s, management en de burgemeester (on)gevraagd kan adviseren over zorg- en veiligheidsvraagstukken. Daarom heb jij je sporen als adviseur OOV al verdiend en kent het veiligheidsdomein voor jou geen geheimen.

Competenties:

  • Zelfstandig kunnen werken én goed kunnen samenwerken;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • Gestructureerd,
  • Proactief;
  • Enthousiast;
  • Flexibel,;
  • Bestuurlijke sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Onze medewerkers van het team Veiligheid & Handhaving werken minimaal 50% op kantoor. Aanwezigheid van 16 van de 24 uur is daarom het meest passend voor ons. Voorkeur voor werkdagen zijn de maandag, dinsdag en donderdag.

 

De Eisen

  • 5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur OOV.
  • 6. Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee Flextender;
  • 4. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • 3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

De Wensen

  • 7. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van integrale veiligheidskunde, bestuurskunde of rechten
  • 8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur OOV bij een gemeente
  • 9. Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor gemiddeld 24 uur per week
  • 10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met regie in casuïstiek en plannen van aanpak op de gebieden van zorg en veiligheid en jeugd en veiligheid

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox