
Gemeente Pijnacker Nootdorp
max €85 per uur
Zuid-Holland
24 uur per week
01 januari 2026
01 maart 2026
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Je komt te werken vanuit het team Veiligheid & Handhaving. Dit team bestaat uit adviseurs OOV, APV vergunningverleners, juristen, een cluster ondermijning en boa’s. Bij elkaar ongeveer 30 medewerkers. Het team levert advies en beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid, zorg en veiligheid, jeugd en veiligheid, ondermijning, handhaving openbare ruimte, en vergunningverlening op het gebied van de APV en Bijzondere wetten.
Voor onze gemeente zijn wij op zoek naar een adviseur openbare orde en veiligheid die zowel zelfstandig veiligheidsvraagstukken oppakt als de adviseur zorg en veiligheid en de strategisch adviseur veiligheid ondersteunt.
We zoeken iemand met enkele jaren werkervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid, die in staat is om taken zelfstandig op te pakken en daarmee de andere adviseurs OOV ontlast. De opdracht is voor een periode van 2 maanden. Wij zoeken daarom een ervaren adviseur OOV die thuis is in het vakgebied, makkelijk contact legt en snel kan schakelen.
Opdracht
De gemeente verstrekt een tijdelijke adviesopdracht op het terrein van Zorg & Veiligheid en Jeugd & Veiligheid. De opdrachtnemer levert onafhankelijke, specialistische ondersteuning in de vorm van analyses en adviesproducten binnen afgesproken projectkaders. Je vormt een tandem met de strategisch adviseur veiligheid. Je werkt samen met collega’s uit verschillende domeinen en externe partners om projecten succesvol te laten verlopen. Je hebt oog voor de wereld om je heen en een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit.
De opdrachtnemer levert onder meer de volgende afgebakende projectresultaten op:
Wij zoeken een zelfstandige adviseur die collega’s, management en de burgemeester (on)gevraagd kan adviseren over zorg- en veiligheidsvraagstukken. Daarom heb jij je sporen als adviseur OOV al verdiend en kent het veiligheidsdomein voor jou geen geheimen.
Competenties:
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Onze medewerkers van het team Veiligheid & Handhaving werken minimaal 50% op kantoor. Aanwezigheid van 16 van de 24 uur is daarom het meest passend voor ons. Voorkeur voor werkdagen zijn de maandag, dinsdag en donderdag.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox