Gemeente Ommen

Adviseur openbare orde en veiligheid

Gemeente Ommen

De opdracht­omschrijving

Wie we zijn

De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners.  Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 5 clusters.
Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.

De werkzaamheden (36 uur per week)
Je houdt je op het volledige terrein van openbare orde en veiligheid bezig, waaronder met de thema’s integrale veiligheid, ondermijning en verwarde personen. Ook pak je taken op rondom de huisvesting van vluchtelingen. Naast het operationele deel van het werk pak je verder de meer beleidsmatige taken op en ben je betrokken bij de uitvoering van het integraal veiligheidsplan. Ook draag je bij aan de samenwerking met de Veiligheidsregio, bijvoorbeeld als Officier van Dienst bevolkingszorg. Je maakt deel uit van de crisisorganisatie en je werkt intensief samen met de burgemeester voor wie je een belangrijke sparringpartner bent.
Verder werk je nauw samen met de interne collega’s en diverse andere ketenpartners zoals politie, de brandweer en de Veiligheidsregio. Voor deze opdracht is het belangrijk dat je regelmatig vanuit het gemeentehuis van Ommen werkzaam bent. 


Wie jij bent

Je bent een doener en denker. Je weet wat er leeft in de samenleving en weet deze vanuit beleid te vertalen naar de uitvoering. Verder beschik je over een groot portie bestuurlijke sensitiviteit en je hebt een analyserende en positief kritische instelling. Je hebt affiniteit met openbare orde en veiligheid en bovenal passie voor de publieke zaak.

Je werkt op  hbo-niveau en je beschikt over een opleiding bijvoorbeeld in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde. Je beschikt over tenminste 3 jaar werkervaring als adviseur op het gebied van Openbare orde en veiligheid in een gemeentelijke organisatie. 

De Eisen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.
  • Kandidaat is alleen aangeboden, een duo-constructie is niet mogelijk.

De Wensen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau, in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde
  • Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.
  • Op CV aantoonbare kennis over relevante wet- en regelgeving zoals de AwB, wet Bibob en APV en bijzondere wetten.
  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Zaakgericht werken (zaaksysteem of vergelijkbaar)
  • De gesprekken vinden onder voorbehoud plaats op 28 maart tussen 14:00 en 17:00 uur. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - politiek- bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit - analyserend vermogen - uitstekende communicatieve vaardigheden - samenwerken en netwerken - resultaatgericht - gemakkelijk kunnen schakelen tussen beleid en uitvoering

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox