gemeente Aalten

Adviseur oov/crisisbeheersing

gemeente Aalten

De opdracht­omschrijving

Gemeente Aalten
Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.

Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.

Opdracht

  • Uitvoering van het Integraal Veiligheidsplan 2023-2026 op de thema’s: zorg- en veiligheid, jeugd- en veiligheid, digitale veiligheid en leefbaarheid.
  • Crisisbeheersing – koude fase – neemt o.a. deel aan de projectgroep weerbaarheid en veerkracht.
  • Samenwerken met partners zoals politie, brandweer en andere organisaties om veiligheidsvraagstukken op te lossen.
  • Adviseren van de burgemeester op het brede gebied van openbare orde en veiligheid.
    • Advisering op bestuurlijke overleggen zoals AB VNOG, DVO.

Competenties
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit;
- Samenwerken;
- Omgevingsbewustzijn;
- Flexibiliteit.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 3. Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025.
  • 1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur OOV en/of Crisisbeheersing;
  • 2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

De Wensen

  • 6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van de burgemeester;
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Crisisbeheersing.
  • 4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur OOV en/of Crisisbeheersing;
  • 5. Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 50 kilometer van Aalten (Benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
27 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox