Gemeente Hattem

Adviseur informatiebeheer

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Adviseur informatiebeheer

Met kennis van het vak, de ontwikkelingen die spelen en de verandering voor organisatie en medewerkers



Extra:                             

  • Onze voorkeur gaat er naar uit dat bij gebleken match we de kandidaat na 1600 facturabele uren kosteloos kunnen overnemen. 
  • Kandidaat mag een starter zijn.


Hier ga je werken De gemeente Hattem is een compacte organisatie, volop in ontwikkeling naar een organisatie waar samensturing het leidende principe is. Niet als doel op zich maar met het oog op de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden: Samenwerken, Verbeteren, Vertrouwen en Duidelijkheid. Het mooie historische stadhuis is eigentijds ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

De organisatie is verdeeld in 4 ketens, met daarin samensturende teams. De verschillende teams werken samen aan diverse opgaves en thema’s. Hierdoor ligt de verantwoordelijkheid laag binnen de organisatie en zijn de lijnen kort. De directie bestaat uit een organisatieontwikkelaar en de gemeentesecretaris.
Je komt te werken binnen de keten Ondersteuning, hier staat het ondersteunen van de organisatie ten behoeve van de uitvoering van het werk voor de stad centraal.

Het team
Het team Informatiebeheer is één van de vijf teams van de keten Ondersteuning. Het team heeft als hoofdtaak om de gehele organisatie te ondersteunen in modern informatiebeheer/record management. Er werken op dit moment 4  parttime medewerkers. We werken nauw samen met onze buurgemeenten Heerde en Oldebroek op het gebied van informatiebeheer.

Opdrachtomschrijving
De inhuurkracht die wij zoeken is zich bewust van het veranderende werkveld van informatievoorziening en- beheer en snapt wat dit betekent voor beleid en uitvoering. Als aanjager slaag je erin om het team in hun kracht te zetten en hen de organisatie te laten meenemen in deze veranderingen. Het is belangrijk dat nieuwe werkwijzen die met de verandering gepaard gaan, goed worden geborgd. 

Advisering en beleid

    • Opstellen en actueel houden van lokaal beleid op terrein van dienstverlening en informatiebeheer;
      • Advisering over verbetering van de dienstverlening en gevolgen voor Informatiebeheer;
      • advisering over verbeteringen/veranderingen in het informatiebeheer.
    • beleid informatiebeheer: o.a. vertaling van landelijke regelgeving naar lokaal niveau voor dienstverlening en Informatiebeheer;
    • advisering over metadatering en het duurzaam toegankelijk maken en houden van de gemeentelijke informatie;
    • signalering van knelpunten in de dienstverlening en in het informatiebeheer;
    • deelnemen aan projecten voor het uitvoeren van specifieke opdrachten b.v. hotspots, Zaakgericht werken etc.;
    • begeleiding record-management bij het voldoen aan de wettelijke verplichtingen t.a.v. informatiebeheer;
    • adviseert bij de aanschaf en inrichting van Taak Specifieke Applicaties om een duurzaam en toegankelijk informatiebeheer te borgen;
    • inrichten en onderhouden van een kwaliteitssysteem Informatiebeheer;
    • deelnemer van en adviseur bij Wijzigingsadviescommissie (WAC) H2O;
    • overleg en afstemming Streekarchief en Strategisch Informatie Overleg;
    • schrijven van de bestuurlijke verantwoording en opstellen van verbeterplan naar aanleiding van tweejaarlijkse archiefinspectie;
    • neemt deel aan het strategisch overleg H2O gemeenten, o.a. betreffende het gebruik van Microsoft 365.

Aanspreekpunt en bewaker team informatiebeheer

  • Is eigenaar van processen: beheren archief en informatie met “scharnierfunctie” tussen organisatie en het team Informatiebeheer;
  • organiseert de interne werkorganisatie en – coördinatie, draagt zorg voor rapportage over voortgang werk i.r.t. doelen en faciliteert de besluitvorming in het team;
  • verdere uitwerking en begeleiding medewerkers team Informatiebeheer in hun doorontwikkeling samen met behulp van de organisatiecoach;
  • is aanspreekpunt op gebied van financiële zaken en de p&c-cyclus.
     

Wat vragen we
 

  • Eigenaarschap voor een goede uitvoering van processen rondom modern informatiebeheer;
  • Gerichtheid op samenwerking met de organisatie vanuit een sterk team;
  • Gerichtheid op verbeteringen en vernieuwingen in het vakgebied;
  • Aanvoerder van het team – vanuit je eigen rol draag je bij aan het teamresultaat;
  • We staan open voor een starter, onze voorkeur gaat er naar uit dat bij gebleken match we de kandidaat na 1600 facturabele uren kosteloos kunnen overnemen;
  • Kennis en ervaring in de organisatie en uitvoering van taken op het vakgebied, bij voorkeur in de rol zoals beschreven is een pré of je hebt de motivatie om hier in te ontwikkelen.

De Eisen

  • Kandidaat is per 1 april 2024 beschikbaar voor de gevraagde periode van 36 uur
  • Kandidaat kan kosteloos worden overgenomen na 1600 facturabele uren en staat open voor indiensttreding bij de gemeente Hattem. Dit blijkt vanuit een motivatie op het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat beschikt over een gerichte opleiding op het gebied van Informatiebeheer of is bereid deze te volgen, dit laatste blijkt vanuit een motivatie op het cv.
  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis expertise en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Naast onze kernwaarden: Samenwerken, Verbeteren, Vertrouwen en Duidelijkheid, vragen wij de volgende competenties: - Coachend - Hands-on mentaliteit - Verbindend - Empatisch - Overtuigingskracht - Communicatief
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar meerdere jaren actuele ervaring opgedaan op een vergelijkbare opdracht. Starters mogen ook aangeboden worden.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar ervaring met informatiebeheer en/of documentaire informatievoorziening (DIV)
  • Kandidaat geeft in een zelfgeschreven motivatie in het kort een visie op het veranderende werkveld en een beeld van de aanpak/werkwijze
  • Kandidaat heeft ervaring met: - digitaal zaakgericht werken; - (implementatie en migratie van) zaaksystemen; - het overbrengen van archieven; - opstellen van vernietigingslijsten conform landelijke selectielijsten; - opstellen van kwaliteits- vervangingshandboek en bewaarstrategie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox