Gemeente Rotterdam

Adviseur Huisvesting

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Als huisvestingsadviseur ben je dé inhoudelijk expert en beheerder van enkele huisvestingsproducten. Enkele producten die onder jouw beheer kunnen komen, zijn loodgieterswerk, vloerafwerking, raambekleding, schilderwerk en veiligheid & welzijn. Daarnaast heb je nog andere taakgebieden, zie hieronder.

Jouw functie

Voor bovenstaande producten formuleer je visie en planvorming afgeleid van college-, concern- en afdelingsdoelstellingen. Om hier te komen, is onder andere de samenwerking met je collega adviseurs en alle andere teams van de afdeling Facilitaire Dienstverlening essentieel. Je bent verantwoordelijk voor de controle op de uitvoering van het gehele huurdersonderhoud van een pandperceel. Dit doe je door gezamenlijk de onderhoudsplannen vast te stellen en de uit te zetten opdrachten te toetsen op de basisafspraken. Voor de huisvestingsproducten die jij beheert, voer je met de collega’s van het team Contractmanagement de periodieke gesprekken met de leveranciers. Daarnaast heb je ervaring met aanbestedingen en bij voorkeur in de rol van inhoudelijk expert.

Tot slot ben je de spreekwoordelijke duizendpoot en kun je schakelen op verschillende vlakken, niveaus en met partners in de keten.

Verder:

Je hebt oog voor innovaties, wet- en regelgeving, duurzaamheid en zeker ook voor de behoeften en ervaringen van de gebruikers van onze gebouwen.

Je formuleert product specifiek beleid in afstemming met de diverse teams, adviseert m.b.t. mogelijkheden en kansen en vertaalt dit naar de uitvoering op locatie.

Je bewaakt de uniformiteit tussen de locaties en zorgt voor een goede informatievoorziening en registratie van jouw producten.

Jouw profiel

Wij zoeken een enthousiaste en resultaatgerichte collega die naast tactisch en strategisch niveau ook feeling heeft met de operatie en ons helpt de informatievoorziening verder uit te bouwen en te optimaliseren. Je bent altijd op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden voor het verbeteren van jouw producten. Met jouw analytisch vermogen weet jij prima te schakelen tussen strategie, implementatie en beheer. Je bent stressbestendig, punctueel, denkt in mogelijkheden en hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.

De Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met het beheer van facilitaire processen, huisvestingsbeheer en het schrijven van besluitvormende notities en beleid.
  • Je hebt kennis van en ervaring met huisvestingaanbestedingen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met meerjarige onderhoudsplannen.

De Wensen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Vastgoed, Facility Management of Bouwkunde.
  • Je hebt ervaring met het werken in Topdesk en Planon.
  • Je hebt ervaring met de thema’s lithium-ion energiedragers en/of gebouw gebonden RI&E.
  • Je hebt kennis van en ervaring met assetmanagement.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 oktober 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox