Gemeente Amsterdam

Adviseur huiselijke geweld en kindermishandeling

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren en zelfstandig adviseur .
Als Adviseur Huiselijk Geweld en Kindermishandeling houdt je je bezig met het afhandelen van calamiteiten en het voorkomen of beperken van maatschappelijke onrust op het gebied van Huiselijk Geweld en Kindermishandeling.
Deze taak vervul je onder het dak van het Actiecentrum Veiligheid en Zorg.

AcVZ

Het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ) is als zorg- en veiligheidshuis van de regio Amsterdam-Amstelland verantwoordelijk voor de aanpak van complexe casuïstiek op het snijvlak van veiligheid, zorg en sociaal domein. Denk aan personen die zware criminaliteit plegen of ernstige overlast veroorzaken en die tegelijkertijd complexe sociale problemen hebben. Daarnaast creëert het AcVZ innovatieve beweging in programma’s met bestuurlijke prioriteit op het snijvlak van veiligheid en zorg. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze netwerkpartners en op basis van wetenschappelijke inzichten.

We zijn een regionaal samenwerkingsverband van tientallen organisaties, van politie tot jeugdbescherming, van de reclassering tot de GGZ en GGD, die samen verschillende integrale programma’s uitvoeren waarin integrale persoonsgerichte regie een belangrijk onderdeel is. Besluitvorming vindt plaats in de Stuurgroep Veiligheid en Zorg, waarin alle partners vertegenwoordigd zijn en waarvan de burgemeester van Amsterdam voorzitter is. Bij ons werken ruim 120 mensen van verschillende organisaties: gemeente Amsterdam, de Amstellandgemeenten, politie, OM, JBRA, etc. Het merendeel van de medewerkers is in dienst bij de directie OOV van de gemeente Amsterdam, anderen zijn gedetacheerd vanuit een van de partners.

Je bent verbonden aan het programma tegen Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld (SISG) en legt daar verantwoording af.

Werkzaamheden

Als adviseur HGKM vertegenwoordig je OOV/ het AcVZ in de Regioaanpak HGKM ‘Veiligheid voor elkaar’ 2020-2024. Samen met collega’s van Onderwijs, Jeugd en Zorg maak je onderdeel uit van het integraal programmateam dat samenwerkt met de Amstellandgemeenten en partners als Veilig Thuis, de politie, het OM, Reclassering, Jeugdbescherming, Blijf Groep, etc.

• Daarnaast ben je, vanwege de inhoudelijke link met een aantal van jouw dossiers, verbonden aan het programmateam Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld van het AcVZ.

• Jouw belangrijkste inhoudelijke dossier is: het versterken van de Plegeraanpak huiselijk geweld. Je werkt daarbij samen met collega’s van Jeugd en Zorg om het zorgaanbod voor en de aanpak van plegers door te ontwikkelen en nieuwe initiatieven op te zetten. Ook stem je af met collega’s van SISG die zich bezighouden met het versterken van de plegeraanpak van seksueel geweld. Samen met de huidige adviseur HGKM zet je je in voor het versterken van de aanpak van Intiem terreur en Femicide.

• Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het coördineren en afhandelen van calamiteiten en ernstige incidenten op het gebied van huiselijk geweld. Je informeert bestuurders, betrekt partners en bekijkt of een leersessie nodig is om verbeterpunten door te voeren. Bij het afhandelen van deze zaken, trek je (waar nodig) samen op met de Zedenadviseur, waardoor je dus waar nodig ook zedenzaken oppakt. Dit vraagt soms inzet buiten de reguliere werktijden.

• Als beleidsadviseur vervul je een rol in het opstellen van (jaar)rapportages en het voorbereiden van bijeenkomsten met partners.

• Samengevat: als adviseur HGKM houd je je bezig met interessante beleidsonderwerpen en projecten, adviseur je de burgemeester en (soms ook) de wethouders Zorg en Jeugdzorg en stuur je erop dat alles volgens planning verloopt. Enige (basis)kennis over het onderwerp en het werk van de genoemde partners is een pré.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ) biedt mensen die met politie en justitie in aanraking komen en complexe problemen hebben, perspectief op een ander leven. Organisaties uit de werelden van veiligheid, zorg en sociaal domein komen samen in het AcVZ-netwerk tot een op maat gemaakte aanpak door het voeren van regie, het delen van expertise en door te innoveren. We doen samen wat nodig is en dragen zo bij aan een veiliger Amsterdam-Amstelland.

De aanpak van seksuele intimidatie en seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen heeft prioriteit voor het College van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam. Het programma tegen Seksuele Intimidatie en Seksueel Geweld (SISG) is in februari 2020 gestart en wordt uitgevoerd door het Actiecentrum Veiligheid en Zorg (AcVZ). Het AcVZ is de netwerkorganisatie waarin de gemeente Amsterdam en de vijf Amstellandgemeenten samenwerken met hun partners uit de werelden van veiligheid, zorg en sociaal domein (zie www.amsterdam.nl/acvz).

Het programma SISG heeft als doel om seksuele intimidatie en seksueel geweld beter te voorkomen en te bestrijden, slachtoffers eerder en effectiever te helpen, meer inzicht te krijgen in de problematiek en Amsterdammers bewuster te maken van het probleem en de hulpmogelijkheden.


 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo/wo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een bestuurlijke setting zoals een gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft 2 jaar werkervaring op het gebied van beleidsadvisering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring op het schrijven van bestuurlijk gevoelige dossier. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van crisisbeheersing, dan wel omgaan met calamiteiten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jr werkervaring op de inhoudelijk kennis van het onderwerp HGKM. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft kennis van de sociale kaart van een G4 Gemeente op het gebied van veiligheid en zorg. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij incidenten en calamiteiten de bereidheid om buiten kantoor te werken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. <indien aanbieder meerdere kandidaten mag aanbieden> Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toetsing van de competentie: Politieke sensitiviteit: Expert
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 140,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox